شناسهٔ خبر: 67247573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حوادث پایتخت در یک نگاه؛

سارقان دربند دستگیر شدند

تهران بزرگ - ایرنا - سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان موبایل‌قاپ در محدوده دربند خبر داد و گفت: این سارقان با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی جغرافیای جرم و پس از بررسی‌های انتظامی و رصد دوربین‌های مداربسته دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، از پلیس، سرهنگ صادق ضرونی روز سه‌شنبه افزود: عوامل کلانتری در حین گشت زنی در محدوده دربند، متهمان را در حال سرقت جدید شناسایی کردند. متهمان با رویت ماموران پلیس به طور خطرناکی متواری شدند که پس از طی مسافتی، با ایجاد طرح مهار ماموران موفق شدند موتورسیکلت را متوقف و راکب و سرنشین آن را دستگیر کردند.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: در بازرسی اولیه از متهمان، یک عدد گوشی مسروقه که به تازگی سرقت شده کشف و به همراه سارقان به کلانتری منتقل شد.

سرهنگ ضرونی اضافه کرد: متهمان به جرم خود مبنی بر موبایل قاپی و ۲۰ فقره سرقت مشابه اعتراف نموده و کشف جرائم، شناسایی شکات و مالباختگان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی به شهروندان توصیه کرد در مکان‌های عمومی از تلفن همراه خود استفاده نکنند و در صورت لزوم، از هندزفری استفاده کنند تا در دام افراد سودجو و سارقان نیفتند.

سارقان موبایل با شیوه جغرافیای جرم دستگیر شدند

بازداشت سارقان تلفن‌همراه رانندگان اتوبوس‌ بین شهری

سرهنگ حسین مافی نیز در خصوص دستگیری موبایل‌قاپ رانندگان اتوبوس در ترمینال جنوب گفت: پیرو گزارش تعدادی از رانندگان اتوبوس‌های ترمینال جنوب که تلفن همراه آن ها به طور مشکوک به سرقت رفته بررسی موضوع، در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۲۰۸ ترمینال جنوب قرار گرفت.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران افزود: با بررسی دوربین‌های مداربسته و شیوه های نوین پلیسی، هویت سارق شناسایی شده و مشخصات وی پس از اعلام به واحدهای در یک عملیات پلیسی در زمان پیاده شدن مسافران از اتوبوس، متهم دستگیر و در بررسی اولیه ۳ دستگاه تلفن همراه سرقتی که به تازگی از رانندگان ربوده بود، کشف شد.

وی تصریح کرد: متهم به جرم خود مبنی بر سرقت تلفن همراه از رانندگان اتوبوس‌های بین شهری بین ساعات چهار تا شش صبح، در زمان پیاده شدن مسافرها از اتوبوس اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده متهم در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

سارقان موبایل با شیوه جغرافیای جرم دستگیر شدند

تحقیقات محلی پلیس، ۲ شرور را لو داد

سرهنگ محمدرضا موسوی سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت هم از دستگیری ۲ اراذل و اوباش که باعث برهم زدن نظم عمومی در جنوب تهران شده بودند خبر داد و افزود: در پی گزارشات مردمی مبنی بر وقوع یک فقره درگیری بین اراذل و اوباش محلی و ایجاد ضرب، جرح و رعب و وحشت در خیابان دامپزشکی، ماموران پلیس سریعا در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: پس از حاضر شدن ماموران در محل درگیری، متهمان با رویت پلیس خودرو دوو سیلو خود را رها کرده و متواری می شوند که با استعلام پلاک خودرو و شناسایی مالک آن، مشخص شد خودرو در زمان درگیری در اختیار فرد دیگری بوده است.

به گفته‌ی سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت با مشاهده و بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته هویت آنها شناسایی شد و طی یک عملیات ضربتی متهمان دستگیر و به کلانتری منتقل شدند و در بازرسی از آنها تعداد یک قبضه سلاح گرم کشف شد و متهمان پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات اولیه به جرم خود و اخلال در نظم و امنیت شهروندان اعتراف کردند و برای تحقیقات بیشتر و کشف جرائم احتمالی به مقام قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

سارقان موبایل با شیوه جغرافیای جرم دستگیر شدند

کشف ۴۰ میلیاردی لوازم آشپزخانه قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز از کشف چهار هزار قلم لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی لوازم آشپزخانه در یک انبار کالا در حوالی خیابان فدائیان اسلام، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

سرهنگ مهدی افشاری ادامه داد: در رصدهای اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، مشخص شد که مالک یک انبار کالا با همکاری رانندگان خودروهای شوتی تعداد فراوانی لوازم خانگی قاچاق را در انبار کالا جمع آوری کرده است که هویت مالک لوازم خانگی و محل دقیق آنها شناسایی شد و نتیجه تحقیقات پلیسی در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و دستور دستگیری متهم و بازرسی از داخل انبار کالا اخذ شد.

وی با بیان اینکه تیمی از کارآگاهان این پلیس به نشانی اعلامی اعزام شدند، گفت: در بازرسی از داخل انبار کالا ۴ هزار قلم کالا، انواع قابلمه فاقد مجوزهای گمرکی و فاکتور خرید کشف شد که کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۴۰ میلیارد ریال برآورد و کلیه اموال کشف شده به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تهران انتقال یافت و در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

نظر شما