شناسهٔ خبر: 67247358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشارکت حداکثری در انتخابات مهمترین مسئله امروز

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) یکی از راهبرد‌های اصلی در جمهوری اسلامی را مشارکت دانست و گفت: مشارکت به عنوان مهم‌ترین موضوع تعیین شده است که با رأی مدل حکومتی تعیین می‌شود.

صاحب‌خبر -

مشارکت حداکثری در انتخابات مهمترین مسئله امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور با اشاره به اینکه انتخابات عرصه‌ای است که هم دشمنان باید ناراحت شوند و دوستان خوشحال شوند، اظهار داشت: همه افرادی که از این آب و خاک زندگی می‌کنند و به آینده کشور امید دارند باید در روز هشتم تیر ماه در پایان صندوق‌های رأی‌گیری خوشحال باشند و همه افرادی که معاند هستند و می‌خواهند کشور به هم ریخته باشد و استقلال نداشته باشد، باید ناراحت باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه خوزستان مهد شهیدان است و در برابر تعدی‌های دشمن کوچه به کوچه و خیابان به خیابان در دشت آزادگان و آبادان و خرمشهر مقاومت کردند تا یک وجب از خاک کشور در دست دشمن نیافتد، گفت: اگر تمام مردم ایران پای کار نمی‌آمدند مردم خوزستان روز‌ها و شب‌های سختی طی می‌کردند، اما همه آمدند کمک کردند و توانستیم استقلال را به کشور بازگردانیم حالا نیز اگر با هم در یک رزمایش بزرگ ملت ایران رای دادیم و حضور یافتیم پیروز نهایی خواهیم بود.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) یکی از راهبرد‌های اصلی در جمهوری اسلامی را مشارکت دانست و گفت: مشارکت به عنوان مهم‌ترین موضوع تعیین شده است که با رای مدل حکومتی تعیین می‌شود. در برخی کشور‌ها انتخابات وجود ندارد، زیرا رهبرانی که بتوانند مردم را در کنار خود داشته باشند و استقلال داشته باشند، نیست. این رهبران وابسته به خارج از کشور هستند و هر چه خارجی‌ها بگویند انجام می‌دهند و مردم برایشان اهمیتی ندارد.

وی در ادامه به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و یادآور شد: برخی کشور‌های منطقه از محکوم کردن جنایات اسراییل به صورت علنی و رسمی ترس دارند، زیرا وجودشان به آمریکا وابسته است و پایه مردمی ندارند. برخلاف آنها حکومت جمهوری اسلامی در عمق جامعه ریشه دارد که هم جمهوریت و هم اسلامیت است و مردم این انقلاب را به پیروزی رسانند و استقلال را زیر یورش‌های نظامیان شاه فریاد زدند. این مدلی است که نه به شرق وابسته است و نه به غرب.

شاهوارپور با اشاره به نقش جوانان در انتخابات گفت: جوانان رأی اولی و دانشجویان که در برخی مشاغل حساس حضور دارند و می‌توانند نقش خود را برجسته کنند امروز مایه امیدواری هستند؛ جوانان دانشجو و دانش‌آموز ما امروز برای دشمن نگران کننده هستند، زیرا که ما رشد علمی خود را مدیون همین جوانان هستیم؛ در برخی مراکز پژوهشی، تحقیقاتی انجام می‌شود که دشمن بسیار نگران می‌شود از جمله در حوزه هسته‌ای آنها دائم بر طبل نرسیدن ایران به انرژی هسته‌ای می‌کوبند و این نشان می‌دهد که مردم ما دارای هوش فوق‌العاده‌ای هستند، اما این هوش زمانی شکوفا می‌شود که کشور ثبات داشته باشد و رو به روز در دسترسی به سلاح و تجهیزات که می‌تواند به نیرو‌های نظامی کمک کند با فکر جوانان این کشور رشد کند.

وی با بیان اینکه اگر انتخابات به عنوان یک میدان رقابت باشد و همه شرکت کنند مورد قبول همه گروه‌های اجتماعی خواهد بود، گفت: رفتاری که باعث ناامنی بشود ثبات نمی‌آورد و ما باید اهمیت و شأن انتخابات را حفظ کنیم و همان انتخاباتی که در سال ۱۳۵۸ به عنوان اولین انتخابات آزاد شکل گرفت را پاسداری کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دولتمردان با انتخاب مردم مستقر می‌شوند و کارشان را در این مسیر و منصب ادامه دهندگفت: کلید واژه‌ای از رهبران ما گوشزد شده که باید مسئولان به مردم خدمت کنند که بهترین کار برای مردم است؛ لذا ما علاوه بر اهمیت حضور مردم در انتخابات، از طرف خود و از طرف شهدا به نام شهر و روستای خود و برای ۸ آلاله شهید خدمت وارد میدان شده و رأی بدهیم تا بگوییم این کشور پشتیبان مردمی دارد. دشمنان می‌بینند که این رویداد‌ها از سوی مردم رقم می‌خورد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) در ادامه افزود: یکی از مولفه‌های مورد توجه در دوران شهید رییسی تقویت جبهه مقاومت بود و ما دو کلید واژه «مقاومت» و «سازش» را داشتیم؛ برخی معتقد بودندکه با سازش مشکلات حل می‌شود در حالی که چنین نیست و آمریکا ثبات و استقلال ما را نمی‌خواهد و همواره به دنبال این است که ایران تجزیه شود. امروز باید بدانیم که کلید واژه مقاومت و ایستادگی باعث شده که دختران و مادران ایران آن را سردست بگیرند. افتخارات بزرگی از سوی مادران این مرز و بوم رقم خورده به ویژه شخصیت‌هایی که برای مردم مهم هستند.

وی این شخصیت‌های برجسته را شهدای گرانقدر برشمرد و گفت: دشمنان ما به دنبال این هستند که فرهنگ شهادت و اسطوره‌سازی را از بین ببرند؛ رهبر انقلاب از مادری متولد شده که در حوزه قرآنی بسیار دانا بودند و بخشی از آموزه‌های قرآنی ایشان از همین مادر فرهیخته در کودکی است، لذا نقش اسطوره و زن اهمیت دارد.

شاهوار پور همچنین یادآرو شد: رئیس جمهور باید اهل و کار و تلاش شبانه‌روزی بین مردم باشد. آیت‌الله رئیسی بیشتر از هشت بار به خوزستان آمد و در مناطق محروم همیشه حضور می‌یافت که نشان از رسیدگی و توجه او به مناطق محروم بود. امروز همه مردم پرچمداران یک حرکت بزرگ هستند که باید به عنوان یک اولویت صدا دهد و مردم را مجاب کند که مهم است و برای استقلال در انتخابات شرکت کنند.

نظر شما