شناسهٔ خبر: 67246876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ترویج فرهنگ آزادی زندانی با هزینه قربانی در یزد

مدیرکل زندان‌های یزد گفت: برخی از شهروندان یزدی در اقدامی قابل توجه هزینه قربانی را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، رضا مقبلی با تبریک عید سعید قربان از اختصاص هزینه قربانی به آزادی زندانیان خبر داد و اظهار داشت: این اقدام فرهنگ‌سازانه، نشان‌دهنده فرهنگ بالای مردم بافق است که در این زمینه پیشگام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه چندی پیش امام جمعه بافق نیز توصیه کرده بود که هزینه قربانی به نیازمندان اختصاص یابد، از دیگر نیکوکارانی که در این پویش شرکت کرده‌اند یاد کرد و گفت: یکی از نیکوکاران 30 میلیون تومان از هزینه ولیمه حج خود را به این امر اختصاص داد و دیگری 100 میلیون تومان برای آزادی زندانیان اهدا کرد.

مدیرکل زندان‌های استان یزد با بیان اینکه علاوه بر این، افراد و خانواده‌های دیگر نیز مبالغی را به این کار خیر اختصاص داده‌اند، عنوان کرد: ستاد دیه استان یزد، به عنوان یک موسسه خیریه غیرتجاری و غیرانتفاعی، تنها در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی فعالیت می‌کند و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌های این ستاد واریز کنند.

به گزارش تسنیم، یک نفر در روز دوشنبه 28 خرداد و مقارن با عید سعید قربان با حضور در دفتر ستاد دیه استان یزد، مبلغ 50 میلیون تومان هزینه قربانی را به نیت شادی روح مادرشان به آزادی زندانیان غیر عمد اختصاص دادند.

پیش از این امام‌جمعه بافق در خبری که خبرگزاری تسنیم با تیتر «فرهنگ صحیح قربانی کردن میان مردم ترویج شود» منتشر کرده بود، خواستار اختصاص هزینه قربانی به نیازمندان شده بود که برخی خیران از این پویش استقبال کردند.

انتهای پیام/781

نظر شما