شناسهٔ خبر: 67246273 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

پایان سرقت‌های زنجیره‌ای استاد قلابی

سارقی که خود را استاد یا دانشجوی دانشگاه جا زده و 88 فقره سرقت لپ تاپ و وسایل الکترونیکی انجام داده بود، دستگیر شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 سردار جلیل موقوفه‌ئی، فرمانده انتظامی استان سمنان، در این‌باره گفت: در پی وقوع سه فقره سرقت لپ تاپ در دو دانشگاه شهر سمنان و ایجاد جو ناامنی در محیط‌های آموزشی، بررسی موضوع و شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ماموران با استفاده از شیوه‌های نوین و هوشمندانه کشف جرم، تحقیقات محلی و بررسی ابعاد مختلف موضوع توانستند هویت سارق و محل اختفای وی در شهر کرج را شناسایی کرده و با همکاری پلیس آگاهی شهرستان سرخه و اخذ حکم قضایی نیابتی وی را در محل اختفایش که یک پانسیون اجاره‌ای بود، دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در مخفیگاه‌های متهم در شهرهای کرج و تهران تعداد زیادی لپ تاپ، تبلت، گوشی تلفن همراه، آی‌پد و … کشف و ضبط شد، تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی ماموران پلیس مشخص شد سارق خود را به عنوان استاد و یا دانشجوی دانشگاه در شهرهای تهران، اصفهان، زنجان، همدان، قزوین، اراک و خمینی‌شهر جا زده و با ورود به دانشگاه با ظاهری شیک و موجه اقدام به سرقت موبایل، تبلت و لپ تاپ از دانشجویان کرده بود.

وی با اشاره به اینکه متهم به 88 فقره سرقت در شهرهای مختلف اعتراف کرده است ، ادامه داد : از دیگر شگردهای این سارق حرفه‌ای این بود که پس از گرفتن تاکسی‌های اینترنتی ، با چرب‌زبانی و بهانه‌های مختلف موبایل رانندگان را گرفته و از آنها سرقت کرده بود.

سردار موقوفه ئی اظهار داشت: متهم انگیزه خود از این اقدامات را تهیه پول برای خوشگذرانی و تلاش برای تهیه هزینه سفر به خارج از کشور عنوان کرد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما