شناسهٔ خبر: 67245473 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

استاد قلابی از دانشجویان دزدی می‌کرد تا خوشگذرانی کند

سارق خود را به عنوان استاد و یا دانشجوی دانشگاه در شهرهای تهران، اصفهان، زنجان، همدان، قزوین، اراک و خمینی‌شهر جا زده و با ورود به دانشگاه با ظاهری شیک و موجه اقدام به سرقت موبایل، تبلت و لپ تاپ از دانشجویان کرده بود.

صاحب‌خبر -
استاد قلابی از دانشجویان دزدی می‌کرد تا خوشگذرانی کند
کد خبر: 663908
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۹ ۱۲:۳۸:۱۶

سارقی با معرفی خود به عنوان استاد یا دانشجوی دانشگاه در شهرهای مختلف دست به 88 فقره سرقت لپ تاپ و وسایل الکترونیکی زد.

به گزارش اعتمادآنلاین، در پی وقوع سه فقره سرقت لپ تاپ در دو دانشگاه شهر سمنان و ایجاد جو ناامنی در محیط‌های آموزشی، بررسی موضوع و شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

ماموران با استفاده از شیوه‌های نوین و هوشمندانه کشف جرم، تحقیقات محلی و بررسی ابعاد مختلف موضوع توانستند هویت سارق و محل اختفای وی در شهر کرج را شناسایی کرده و با همکاری پلیس آگاهی شهرستان سرخه و اخذ حکم قضایی نیابتی وی را در محل اختفایش که یک پانسیون اجاره‌ای بود، دستگیر کنند.

در مخفیگاه‌های متهم در شهرهای کرج و تهران تعداد زیادی لپ تاپ، تبلت، گوشی تلفن همراه، آی‌پد و ... کشف و ضبط  و در تحقیقات تکمیلی ماموران پلیس مشخص شد سارق خود را به عنوان استاد و یا دانشجوی دانشگاه در شهرهای تهران، اصفهان، زنجان، همدان، قزوین، اراک و خمینی‌شهر جا زده و با ورود به دانشگاه با ظاهری شیک و موجه اقدام به سرقت موبایل، تبلت و لپ تاپ از دانشجویان کرده بود.

متهم به 88 فقره سرقت در شهرهای مختلف اعتراف کرد و مشخص شد از دیگر شگردهای این سارق حرفه‌ای این بود که پس از گرفتن تاکسی‌های اینترنتی ، با چرب‌زبانی و بهانه‌های مختلف موبایل رانندگان را گرفته و از آنها سرقت کرده بود.

متهم انگیزه خود از این اقدامات را تهیه پول برای خوشگذرانی و تلاش برای تهیه هزینه سفر به خارج از کشور عنوان کرد.

 

نظر شما