شناسهٔ خبر: 67245604 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بهره‌برداری از قطعه اول خط ریلی دورود - خرم آباد تا ۱۴۰۶ - اکونیو

اقتصاد ایران: معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری از قطعه اول راه آهن دورود - خرم آباد تا سه سال آینده با تخصیص اعتبارات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر محمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی، گفت: تأمین منابع این پروژه روی ریل درست قرار گرفته و با تخصیص هزار میلیارد تومان دیگر آمادگی داریم کارگاه‌های خود را توسعه و افزایش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت صورت وضعیت یک همتی به پیمانکار خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های خوبی که صورت گرفته است زیرسازی کیلومتر ۶۷ تا ۱۱۴ پروژه که بخش مهمی از پروژه است، پایان می‌یابد.

پیشرفت ۵۱ درصدی پروژه راه آهن دورود - خرم آباد

غفاری به پیشرفت ۵۱ درصدی پروژه راه آهن دورود - خرم آباد اشاره و اظهار کرد: این طرح که با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا در حال انجام است در سال ۱۴۰۲ قریب به ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۴/۵ کیلومتر تونل حفاری شده است.

این مقام مسئول به تونل‌های بزرگ و منحصر به فرد این پروژه هم گریزی زد و گفت: این پروژه دو تونل بزرگ دارد که از بزرگترین تونل‌های خاورمیانه هستند، همچنین ۷۷ درصد عملیات خاکبرداری و ۲۵ درصد عملیات خاک‌ریزی این پروژه انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: رفع تنگناهای خطرناک مسیر ریلی قدیم و افزایش ظرفیت ۵ تا ۱۰ میلیون تنی جابه‌جایی بار به علاوه بهره‌مند شدن مردم و بنگاه‌های اقتصادی مرکز و غرب لرستان و شرق استان ایلام از مزیت‌های این پروژه ریلی است و هر مقدار که پروژه پیشرفت داشته باشد و صورت وضعیت تحویل دهد ما در پرداخت آن مشکلی نداریم.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در پایان با اشاره به مطالبه مردم برای ادامه مسیر این پروژه خاطرنشان کرد: قطعه دوم این پروژه از خرم آباد تا اندیمشک ۲۱۹ کیلومتر طول دارد که با تکمیل آن مسیر جدیدی در خط ریلی شمال به جنوب کشور گشوده خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما