شناسهٔ خبر: 67243640 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی خبر داد

بهره‌برداری از قطعه اول راه آهن دورود_خرم آباد تا سه سال آینده با تخصیص اعتبارات

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه گفت: با توجه به تامین منابع مالی و اعتباری خوب به پروژه راه آهن دورود_خرم آباد پیش بینی می‌شود که قطعه اول این ابر پروژه تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، امیرمحمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از کارگاه‌های پروژه راه آهن دورود_خرم آباد اظهار کرد: تامین منابع این پروژه روی ریل درست قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با تخصیص هزار میلیارد تومان دیگر آمادگی داریم کارگاه‌های خود را توسعه و افزایش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت صورت وضعیت یک همتی به پیمانکار خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های خوبی که صورت گرفته است زیرسازی کیلومتر ۶۷ تا ۱۱۴ پروژه که بخش مهمی از پروژه است، پایان می‌یابد.

پیشرفت ۵۱ درصدی پروژه راه آهن دورود_خرم آباد
غفاری به پیشرفت ۵۱ درصدی پروژه راه آهن دورود_خرم آباد اشاره و اظهار کرد: این طرح که با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا در حال انجام است در سال ۱۴۰۲ قریب به ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۴/۵ کیلومتر تونل حفاری شده است.

این مقام مسئول به تونل‌های بزرگ و منحصر به فرد این پروژه هم گریزی زد و گفت: این پروژه دو تونل بزرگ دارد که از بزرگترین تونل‌های خاورمیانه هستند.

وی ادامه داد:۷۷ درصد عملیات خاکبرداری و ۲۵ درصد عملیات خاکریزی این پروژه انجام شده است.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: رفع تنگناهای خطرناک مسیر ریلی قدیم و افزایش ظرفیت ۵ تا ۱۰ میلیون تنی جابه‌جایی بار به علاوه بهره‌مند شدن مردم و بنگاه‌های اقتصادی مرکز و غرب لرستان و شرق استان ایلام از مزیت‌های این پروژه ریلی است.

غفاری بیان کرد: هر مقدار که پروژه پیشرفت داشته باشد و صورت وضعیت تحویل دهد ما در پرداخت آن مشکلی نداریم.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در پایان با اشاره به مطالبه مردم برای ادامه مسیر این پروژه خاطرنشان کرد: قطعه دوم این پروژه از خرم آباد تا اندیمشک ۲۱۹ کیلومتر طول دارد که با تکمیل آن مسیر جدیدی در خط ریلی شمال به جنوب کشور گشوده خواهد شد.

نظر شما