شناسهٔ خبر: 67243640 - سرویس اقتصادی
منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی خبر داد

بهره‌برداری از قطعه اول راه آهن دورود_خرم آباد تا سه سال آینده با تخصیص اعتبارات

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه گفت: با توجه به تامین منابع مالی و اعتباری خوب به پروژه راه آهن دورود_خرم آباد پیش بینی می‌شود که قطعه اول این ابر پروژه تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، امیرمحمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از کارگاه‌های پروژه راه آهن دورود_خرم آباد اظهار کرد: تامین منابع این پروژه روی ریل درست قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با تخصیص هزار میلیارد تومان دیگر آمادگی داریم کارگاه‌های خود را توسعه و افزایش دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت صورت وضعیت یک همتی به پیمانکار خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های خوبی که صورت گرفته است زیرسازی کیلومتر ۶۷ تا ۱۱۴ پروژه که بخش مهمی از پروژه است، پایان می‌یابد.

پیشرفت ۵۱ درصدی پروژه راه آهن دورود_خرم آباد
غفاری به پیشرفت ۵۱ درصدی پروژه راه آهن دورود_خرم آباد اشاره و اظهار کرد: این طرح که با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا در حال انجام است در سال ۱۴۰۲ قریب به ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۴/۵ کیلومتر تونل حفاری شده است.

این مقام مسئول به تونل‌های بزرگ و منحصر به فرد این پروژه هم گریزی زد و گفت: این پروژه دو تونل بزرگ دارد که از بزرگترین تونل‌های خاورمیانه هستند.

وی ادامه داد:۷۷ درصد عملیات خاکبرداری و ۲۵ درصد عملیات خاکریزی این پروژه انجام شده است.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: رفع تنگناهای خطرناک مسیر ریلی قدیم و افزایش ظرفیت ۵ تا ۱۰ میلیون تنی جابه‌جایی بار به علاوه بهره‌مند شدن مردم و بنگاه‌های اقتصادی مرکز و غرب لرستان و شرق استان ایلام از مزیت‌های این پروژه ریلی است.

غفاری بیان کرد: هر مقدار که پروژه پیشرفت داشته باشد و صورت وضعیت تحویل دهد ما در پرداخت آن مشکلی نداریم.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در پایان با اشاره به مطالبه مردم برای ادامه مسیر این پروژه خاطرنشان کرد: قطعه دوم این پروژه از خرم آباد تا اندیمشک ۲۱۹ کیلومتر طول دارد که با تکمیل آن مسیر جدیدی در خط ریلی شمال به جنوب کشور گشوده خواهد شد.