شناسهٔ خبر: 67245344 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ریال دیجیتال بستری برای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور + فیلم

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در خصوص جزئیات ریال دیجیتال نکاتی را مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

مانی یکتا مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در بخش خبری ۱۳ رسانه ملی گفت: با توجه به اختیاراتی که قانون بانک مرکزی در اختیار قرار ما داده و بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار تکلیفی در خصوص انتشار ریال دیجیتال به ما محول شد.

او افزود: بر همین اساس اقدامات گسترد‌ه‌ای از سوی بانک مرکزی و با همکاری شبکه بانکی انجام شد تا در نهایت از ابتدای تیرماه امسال با همکاری بانک ملت و تجارت این خدمت به صورت عمومی و به شکل مشخص از جزیره کیش آغاز شود.

این مقام مسئول می‌گوید: مشتریانی که به صورت گردشگر وارد جزیره می‌شوند و کیشوندان به محض ورود به جزیره پیامکی را دریافت می‌کنند و می‌توانند کیف ریال دیجیتال خود را پرداخت و روی پایانه‌های فروشگاهی مستقر در جزیره از این خدمت استفاده کنند. هدف این شیوه پرداخت خرد مردم است و جذابیت آن برای فروشندگان این است که وجوهات دریافت شده را بلافاصله در کیف تجاری خود دریافت خواهند کرد. ریال دیجیتال بستری برای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور است.

<div id="video-display-embed-code_19453069"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8758985/19453069?width=700&height=300"></script></div>
 
خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

نظر شما