شناسهٔ خبر: 67244816 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴|

شمارش معکوس برای ورود اسطوره به زمین؛ پنجمین روز توفانی در انتظار یورو

آخرین بازی از هفته نخست رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ امروز با انجام ۲ بازی از گروه F پیگیری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - پنجمین روز از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ به عنوان مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی در قاره سبز فرا رسید و امروز (سه‌شنبه) ۲ دیدار مهم از گروه F برگزار خواهد شد.

شمارش معکوس برای ورود قهرمان به زمین؛ پنجمین روز توفانی در انتظار یورو

آخرین دیدار از هفته نخست مسابقات یورو ۲۰۲۴ امروز با تقابل پرتغال، ترکیه، جمهوری چک و گرجستان مقابل بکدیگر پیگیری خواهد شد. کریستیانو رونالدو فوق ستاره جهان قطعاً آخرین حضور خود در یورو را تجربه می‌کند و این امید وجود دارد که او بتواند در آخرین سال حضور خود در یورو برای دومین بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

در ادامه به رقابت‌های گروه F یورو ۲۰۲۴ خواهیم پرداخت:

شمارش معکوس برای ورود قهرمان به زمین؛ پنجمین روز توفانی در انتظار یورو

ترکیه - گرجستان؛ جدال ستاره‌های جوان مقابل گرجستانِ نوظهور

نخستین دیدار امروز از ساعت ۱۹:۳۰ بین ۲ تیم ترکیه و گرجستان در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک برگزار خواهد شد. قضاوت این دیدار را فاکوندو تیو بر عهده خواهد داشت.

در ۵ نبرد دوستانه و رسمی بین ترکیه و گرجستان، ترک‌ها ۳ برد و گرجی‌ها یک برد داشته‌اند و یک بازی هم مساوی شده است.

این ششمین حضور ترکیه در یورو است. ترک‌ها در ۵ دوره قبلی که حاضر بودند ۲ مرتبه از مرحله گروهی بالاتر رفته‌اند و یک مرتبه در سال ۲۰۰۸ تا نیمه‌نهایی هم رسیدند.

گرجستان اولین حضورش را در جام ملت‌های اروپا تجربه خواهد کرد. ناکربی تنها تیم این دوره است که سابقه شرکت در یورو را نداشته.

در پنج بازی اخیر تیم ملی ترکیه اثری از برد دیده نمی‌شود و وینچنزو مونتلا سرمربی تیم ملی ترکیه عملکردی ضعیف را به نمایش گذاشته. این تیم در ۵ بازی اخیر ۲ تساوی و ۳ باخت ثبت کرده است. سنگین‌ترین شکست آن‌ها در یک بازی دوستانه مقابل اتریش بود که با نتیجه ۶ بر یک همراه بود.

گرجستان که تا مارس درگیر مسابقات انتخابی بود، فقط یک دیدار دوستانه مقابل مونته‌نگرو در یورو برگزار کرد که پیروز شد. گرجی‌ها در ۵ بازی اخیرشان ۲ برد، ۲ تساوی و یک شکست ثبت کرده‌اند. 

۲ تیم در این مسابقه غایب جدی نخواهند داشت. ستاره‌های جدید ترکیه ۲ پسر ۱۹ ساله یعنی کنان ییلدیز و آردا گولر هستند که در یورو از آن‌ها بیشتر از وقتی که در یوونتوس و رئال هستند خواهیم شنید. گولسیانی مدافع پرسپولیسی تیم ملی گرجستان نیز به احتمال زیاد فرصت بازی پیدا خواهد کرد و چهره شاخص بین فوتبال دوستان در ایران خواهد بود.

 

شمارش معکوس برای ورود قهرمان به زمین؛ پنجمین روز توفانی در انتظار یورو

پرتغال - جمهوری چک؛ قهرمان وارد می‌شود؛ سلام رونالدو

آخرین دیدار از هفته نخست رقابت‌های یورو با تقابل پرتغال و جمهوری چک از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه ردبول آرنا پیگیری خواهد شد. مارکو گایدا قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت.

کریستیانو رونالدو بالاخره پس از ۵ روز در قاب یورو ۲۰۲۴ قرار خواهد گرفت و به احتمال فراوان این می‌تواند آخرین حضور این ستاره پرتغالی در این تورنمنت مهم باشد. تیمی که تحت هدایت روبرتو مارتینز آمار خوبی داشته و حالا به دنبال برد است. مهم نیست که شما پرتغال را مدعی حساب کنید یا نه، مهم این است که طبق نتایج و آمار جمهوری چک بعید است برای روبرتو مارتینز و رونالدو دردسر ساز باشد.

۵ بازی اخیر تیم ملی پرتغال روند نوسانی داشته؛ آن‌ها ۳ برد و ۲ شکست دارند. آن‌ها طی این ۵ دیدار دوستانه ۱۴ گل زده و ۸ گل نیز دریافت کرده‌اند. رونالدو در ۳ بازی اخیر پرتغال ۴ گل به ثمر رسانده است.

جمهوری چک نیز در ۵ بازی اخیر خود آمار ۱۰۰در صد برد را به ثبت رسانده است. هر چند این تیم مقابل حریفان بزرگی بازی نکرده، اما آمار خوب آن‌ها باعث می‌شود که با روحیه تیم برنده مقابل پرتغال قرار بگیرند. آن‌ها ۱۶ گل به ثمر رسانده‌اند و تنها ۴ گل دریافت کرده‌اند. جمهوری چک در یک مسابقه نقابل مالت با نتیجه ۷ بر یک به پیروزی رسید.

در ۴ تقابل ۲ تیم در رقابت‌های رسمی، پرتغال آمار ۱۰۰ درصد برد را ثبت کرده. در جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸ تیم ملی چک با نتیجه ۳ بر یک مغلوب پرتغال شد. در جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ تیم ملی چک یک بر صفر مغلوب یاران رونالدو شد. در ۲ بازی رفت و برگشت لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۲۲ تیم ملی پرتغال در بازی نخست ۲ بر صفر از سد چک گذشت و در بازی دوم نیز با نتیجه ۴ بر صفر به پیروزی رسید. حال باید ببینیم تقابل امروز ۲ تیم در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ چه نتیجه‌ای را در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما