شناسهٔ خبر: 67244491 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فروپاشی کابینه نتانیاهو، نزدیک‌تر از همیشه

فاطمه خوش نیت

دبیرکل انجمن بین‌المللی ضدصهیونیستی می‌گوید در پی انحلال کابینه جنگ، کابینه نتانیاهو نیز منحل می‌شود و «باید منتظر عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از غزه و باز شدن گذرگاه‌ها به ویژه رفح باشیم».

صاحب‌خبر -

با گذشت هشت ماه از جنگ در  غزه، روز به روز بحران‌های درونی رژیم صهیونیستی آشکارتر می‌شود و با توجه به اختلافاتی که درون کابینه این رژیم وجود دارد، روند فروپاشی کابینه را تسریع می‌کند. در آخرین تحولات مربوط به سرزمین‌های اشغالی، مرکز رسانه‌ای رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، این کابینه را منحل کرده است.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» فاش کرد این اقدام نتانیاهو در پی اصرار ۲ وزیر تندور یعنی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی برای پیوستن به این کابینه صورت گرفته است. 

پیش از آن نیز «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» از کابینه جنگ استعفا داده و تاکید کرده بودند با سیاست‌های نتانیاهو «امکان پیروزی در غزه وجو ندارد».

یائیر لاپید، رئیس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی هم گفت: «نتانیاهو باید به جای انحلال کابینه جنگ، دولت را منحل می‌کرد.»

جنبش مجاهدین فلسطین در واکنش به انحلال کابینه جنگ رژیم صهیونیستی عنوان کرد که انحلال این نهاد به اصطلاح «شورای جنگ» صهیونیستی پس از استعفای گانتس و آیزنکوت «بیانگر میزان سردرگمی، شکست و بحران عمیقی است که نهادهای رژیم صهیونیستی در سایه حملات مداوم مقاومت دچار آن شده‌اند و این با وجود حمایت بی‌حد و حصر بین‌المللی از این رژیم و کشتارهای نسل‌کشی مداوم علیه مردم ما بوده است».

این جنبش همچنین تاکید کرد: بحران و شکست صهیونیست‌ها در سطح سیاسی ناشی از ناکامی‌های میدانی، نظامی و اطلاعاتی مداومی است که از هشت ماه قبل با تجاوزات وحشیانه به غزه ادامه دارد. این اقدام به وضوح شکست اهداف جنگ صهیونیستی علیه غزه و مقاومت آن را نشان می‌دهد که نتیجه پایداری و جانفشانی مردم دلاور ماست که طرح‌های آوارگی و کوچ اجباری را خنثی کردند و شکست صهیونیست‌ها همچنین نتیجه ایستادگی و خلاقیت‌های مقاومت سرافراز و مستمر ماست.

فروپاشی کابینه نتانیاهو، نزدیک‌تر از همیشه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی

اسرائیل دچار فروپاشی درونی شده است

«حسین کنعانی مقدم‌» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از انحلال کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اظهار داشت: منحل شدن کابینه جنگ اسرائیل با توجه به استعفاهایی که انجام شد، عملا شکست طرح‌های سیاسی و نظامی و نیز اقدامات نتانیاهو علیه ملت فلسطین و گروه‌های مبارز فلسطینی را نشان داد. 

وی تصریح کرد:‌ دولت ائتلافی نتانیاهو به سمتی می‌رود که خیلی سریع انحلال دولت نیز انجام خواهد شد، به نظر می‌رسد فروپاشی رژیم صهیونیستی خودش را نشان می‌دهد و این روند آغاز شده و به همین خاطر باید منتظر باشیم که هم عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از غزه  و هم باز شدن گذرگاه‌ها به ویژه رفح اتفاق افتد و علاوه بر این نتانیاهو در محاکم داخلی و بین‌المللی محاکمه شود. 

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی بعد از طوفان الاقصی دچار یک بحران هویتی و حقوقی شد و به اهدافی که مد نظر داشت، دست نیافت. نتانیاهو تاکید داشت که غزه را تبدیل به سرزمین سوخته خواهد کرد و ساکنانش مجبور به کوچ اجباری می‌شوند، حتی تلاش داشت تا حماس را نابود کند اما در این مدت به اهدافش نرسید. 

کنعانی مقدم اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی منزوی شده، احکام و قطعنامه‌ای صادر شده که نتانیاهو را مجبور خواهد کرد از غزه خارج شود؛ در واقع رژیم صهونیستی دچار فروپاشی درونی و افزایش مهاجرت معکوس شده است و گروه‌های مقاومت در جنوب لبنان به شدت با ارتش این رژیم مقابله می‌کنند. ضمن این که گروه‌های مبارز و جنبش انصارالله در یمن نیز روز به روز بر آب‌های حیاتی و باب‌المندب مسلط می‌شوند.

دبیرکل انجمن بین‌المللی ضد صهیونیستی افزود: تمام این تحولات حاکی از این است که رژیم صهیونیستی بعد از طوفان الاقصی و هر آنچه که به‌عنوان مولفه قدرت به آن نگاه می‌کرد را از دست داده  و در حال فروپاشی است و این اتفاقات ثمره خون شهدا، مقاومت فلسطین و همکاری جبهه مقاومت است. 

عملیات کمین مقاومت فلسطین در غزه

کرانه باختری آتش زیر خاکستر است

وی درباره تحولات مرتبط با کرانه باختری نیز گفت: کرانه باختری آتش زیر خاکستر است و هر لحظه امکان انتفاضه وجود دارد، رژیم صهیونیستی نیز متوجه همبستگی گروه‌های فلسطینی در تمام این منطقه است، علاوه بر این شواهد و قرائن نشان می‌دهد که گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری مسلط هستند و این‌طور نیست که رژیم صهیونیستی هر کاری خواست بتواند انجام دهد. 

کنعانی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: در واقع تحولات کرانه باختری نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی کاملا در این منطقه در باتلاقی قرار گرفته که به سادگی نمی‌تواند از آن رها شود. 

انتهای پیام 

نظر شما