شناسهٔ خبر: 67230120 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکنش یک گروه مقاومت فلسطین به انحلال شورای جنگ کابینه نتانیاهو

تهران – ایرنا – یک گروه مقاومت فلسطین در واکنش به انحلال شورای جنگ کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد این امر نشان دهنده سردرگمی، شکست و بحران عمیقی است که نهادهای رژیم صهیونیستی در سایه ضربات پیاپی مقاومت از آن رنج می برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطین آنلاین، «جنبش مجاهدین فلسطین» امروز دوشنبه با انتشار بیانیه کوتاهی در این باره اعلام کرد: انحلال «شورای جنگ» رژیم صهیونیستی پس از استعفای گادی آیزنکوت و بنی گانتس از عضویت در آن، بیانگر میزان سردرگمی، ناکامی و بحران عمیقی است که نهادهای رژیم صهیونیستی در سایه ضربات پیاپی مقاومت با وجود حمایت های بین المللی بی پایان و کشتار مداوم ملت فلسطین از آن رنج می برند.

جنبش مجاهدین فلسطین تأکید کرد: بحران و شکست رژیم صهیونیستی از نظر سیاسی، ناشی از ناکامی میدانی، نظامی و اطلاعاتی پیاپی این رژیم در بیش از هشت ماه گذشته و آغاز تجاوز وحشیانه به نوار غزه تاکنون بوده است.

این گروه مبارز فلسطین تصریح کرد: اقدام مذکور رژیم صهیونیستی، بیانگر ناکامی رژیم اشغالگر در دستیابی به اهداف تعیین شده برای تجاوز علیه نوار غزه و همچنین مقابله با مقاومت آن و در نتیجه مقاومت و فداکاری های ملت قهرمان فلسطین است که با پایداری خود، توطئه های رژیم اشغالگر برای آواره کردن و بیرون راندن فلسطینی ها از سرزمینشان را نقش بر آب کرد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش اعلام کرد که درپی درخواست ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی برای پیوستن به شورای جنگی، نتانیاهو انحلال این شورا را به وزرای کابینه اعلام کرد.

این تحول پس از آن صورت می گیرد که گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی یکشنبه هفته گذشته به طور رسمی استعفای خود را اعلام کرد و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی، گفت: حضور در کابینه جنگ به خاطر سرنوشت مشترک بود نه شراکت سیاسی.

گادی آیزنکوت عضو دیگر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز پس از گانتس به صورت رسمی استعفای خود و خروج از این کابینه را اعلام کرد.

به دنبال استعفای گانتس، ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی استعفای بنی گانتس عضو کابینه جنگ این رژیم را فرصت بزرگی برای پیشروی و دستیابی اشغالگران به پیروزی دانست.

محافل امنیتی رژیم صهیونیستی که دیدگاهشان درباره جنگ علیه غزه به دیدگاه گانتس و آیزنکوت دو عضو شورای جنگ نزدیک تر است، نگران هستند که در صورت استعفای این دو نفر، نتانیاهو و بن گویر تصمیم گیرندگان اصلی در این شورا شوند.

به گزارش ایرنا، با گذشت هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

نظر شما