شناسهٔ خبر: 67243845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

صدور حکم ضارب پرسنل اورژانس در مشهد

حکم ضارب پرسنل اورژانس در مشهد که با سلاح سرد اقدام به مجروح کردن پرسنل کرده بود، صادر شد.

صاحب‌خبر -

 ۴ دی ماه سال گذشته خبری در خصوص ماجرای ضرب و شتم و تهدید با سلاح سرد پرسنل اورژانس مشهد در ایسنا منتشر شد. در این حادثه در پی اعلام گزارشی مبنی بر کاهش سطح هوشیاری یک شهروند به علت مشکلات خانوادگی بلافاصله تیم اورژانس ۱۱۵ مشهد جهت امدادرسانی به محل اعزام شده بودند.

با حضور تیم اورژانس ۱۱۵ و انجام اقدامات اولیه اورژانسی، تصمیم به انتقال بیمار به مرکز درمانی گرفته شد که همسر وی با استفاده از سلاح سرد و قرار دادن آن بر روی گردن یکی از پرسنل و انجام تهدید، از انتقال همسرش ممانعت کرد.

علیرغم اقدام خلاف قانون و نامتعارف همراه بیمار در مجروح کردن پرسنل اورژانس، با مدیریت صحیح صحنه، بیمار به بیمارستان طالقانی انتقال یافت. فرد مذکور در بیمارستان نیز اقدام به تهدید پرسنل اورژانس ۱۱۵ و درگیری با ماموران حفاظت فیزیکی کرده بود.

اکنون پس از گذشت بیش از ۵ ماه از این حادثه رای دادگاه صادر شده است. علی یزدانی، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص رای صادر شده اظهار کرد: براساس قانون مجازات اسلامی حکم محکومیت نامبرده تحمل ۶ ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی و ۳۱ ضربه شلاق تعزیری صادر و اعلام شده است.

وی با بیان اینکه در امدادرسانی به خصوص نیروهای امدادی حفظ خونسردی و اعتماد به همکاران برای ما مهم است، عنوان کرد: امنیت صحنه برای ما در اولویت قرار دارد. اگر جامعه و سیستم اجتماعی به این سمت پیش برود که برای هر بیماری چنین درگیری‌هایی ایجاد شود و به تکنسین و آمبولانس آسیب برسد، تکنسین و آمبولانس برای آن روز از چرخه خدمت‌رسانی خارج می‌شوند.

یزدانی افزود: در این صورت برای بیماران و مصدومان آن منطقه باید از منطقه مجاور آمبولانس اعزام شود. اگر افراد این رفتار را انجام دهند، سیستم حقوقی و قضایی ما به شدت پیگیری می‌کند و ما از این موضوع کوتاه نمی‌آییم. همچنین اگر همکاران ما نیز قصوری داشته باشند، برخورد می‌کنیم.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از قوه قضاییه تشکر می‌کنیم که هم در مزاحمت‌های تلفنی و هم رای‌هایی که صادر کردند، باعث شدند تا افراد هنجارشکن بدانند قوه قضاییه با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما