شناسهٔ خبر: 67287603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون هماهنگ‌کننده ارتش:

قدرت بازدارندگی ایران ارتباط مستقیم با شرکت مردم در انتخابات دارد

زهرا عسگری

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ضرورت مشارکت در انتخابات گفت: ارتقای توان بازدارندگی کشور، ارتباط مستقیمی با شرکت مردم در انتخابات دارد و حضور گسترده مردم، باعث بالندگی کشور می‌شود.

صاحب‌خبر -

امیر دریادار حبیب الله سیاری امروز، ۳۱ خرداد در اجلاسیه ۳۰۰۰ شهید عشایر استان فارس، پیرامون جایگاه شهدا و دستاوردهای خون مبارک شهدا، گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. در این بین شناخت راه شهدا و ادامه دادن راه آن‌ها بسیار مهم است و تا زمانی پیروز و بالنده هستیم که راه شهدا را ادامه دهیم.

وی با تأکید بر این‌که هرچه داریم به برکت خون شهدا است، افزود: در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید اما استکبار به طریق مختلف می‌خواست به ایران برگردد و به ترفندهای متفاوتی از جمله تجزیه‌طلبی، اختلافات قومی و مذهبی دست زد اما موفق نشد.

سیاری ادامه داد: وقتی استکبار نتوانست از طریق اختلافات به منافع خود دست پیدا کند، افراد مختلف را در شهرهای بزرگ ترور کرد به طوری که تا امروز ما ۱۷ هزار شهید ترور در کشور داریم. وقتی از این طریق هم نتوانست منافع نامشروع خود را دنبال کند، جنگی سخت را بر کشور ما تحمیل کرد.

وی با بیان اینکه دنیا به دو قطب ناتو و ورشو تقسیم می‌شد، افزود: در آن زمان دنیا به دو قطب ناتو و ورشو تقسیم می‌شد اما برای جنگ علیه ایران یک پیمان نامبارک بستند و انواع و اقسام تانک و موشک و هواپیما را به صدام دادند. صدام که به دنبال کسب مقام بود و انگیزه کافی داشت، گزینه مناسبی برای دشمنان بود، انتخاب و تجهیز شد. ما در جنگ تحمیلی در مقابل دنیا جنگیدیم و این را از آن جهت می‌گوییم که از ۲۷ کشور دنیا اسیر داشتیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هدف اصلی دشمن شکست انقلاب بود، گفت: در جنگ تحمیلی هدف اصلی، شکست انقلاب و به تصرف درآوردن تمامیت ارضی ایران بود. اما امروز جایگاه کشور ایران و جایگاه صدامیان را با هم مقایسه کنید.

وی با طرح این سئوال که آیا بعد از جنگ دشمنان از ایران دست کشیدند، گفت: دشمنان هنوز هم به دنبال منافع دیگری هستند؛ از زمانی که متوجه شدند انقلاب اسلامی پیروز می‌شود، تحریم‌ها را به ویژه در بخش نظامی شروع کردند و تا زمانی که در مقابل دشمن سر فرود نیاوردیم تحریم‌ها ادامه خواهد داشت.

سیاری با تاکید بر بحث تهاجم فرهنگی علیه ایران، افزود: چندین سال است که مقام معظم رهبری به جنگ فرهنگی اشاره می‌کنند. ناتوی فرهنگی یعنی همه تحت عنوان پیمان جمع شده و علیه انقلاب اسلامی ایران جنگ فرهنگی به راه انداخته‌اند.

وی اظهار کرد: هدف دشمن تسلط بر ذهن‌ها و قلب‌ها است. جنگی که خونریزی و یک جبهه معلوم ندارد. دشمن به دنبال قشر جوان است و اگر به ذهن جوانان تسلط پیدا کند، می‌تواند افکار جوانان را تغییر دهند و اگر رفتار کسی تغییر کند، در مسیری حرکت می‌کند که دشمن برای او تعریف کرده است، سپس کشور در آینده توسط کسانی اداره می‌شود که در مسیر اهداف دشمنان حرکت می‌کنند.

سیاری ادامه داد: امروز در همه ابعاد گرفتار جنگ فرهنگی و ترکیبی هستیم، دشمن تمام تاکتیک‌های خود را به کار گرفته است اما موفق نمی‌شود، چون ما هرچه داریم به برکت خون شهدا است.

وی بیان کرد: اولین دستاوردی که برکت خون شهدا برای کشور عزیزمان دارد این است که دشمن نتوانست نهال انقلاب را از بین ببرد و امروز انقلاب با سرافرازی به درختی تنومند تبدیل شده است. اگر جوانان در آن مقطع زمانی جان نمی‌دادند، امروز انقلاب سرافراز نبود.

سیاری با بیان دومین و سومین دستاورد خون شهدا گفت: دومین دستاورد خون شهدا، حفظ تمامیت ارضی کشور بود. این‌که میلی‌متری از خاک کشورمان را به دشمن ندادیم و سومین مورد، جایگاه کشور ایران در نظام بین‌المللی است. ایران کشوری است که بازیگر اصلی منطقه، سرافراز و بالنده است و تمام این‌ها به برکت خون شهدا است.

وی با تأکید بر عملیات موفق وعده صادق، گفت: ما در مقابل رژیم صهیونیستی با یک کشور نجنگیدیم؛ همه منتظر بودند از پرواز موشک‌های ایران جلوگیری کنند و این نشان از بازدارندگی کشور ماست. اگر امروز سینه سپر می‌کنیم و نیروهای مسلح را به تجهیزات بومی مجهز می‌کنیم، همه به برکت خون شهدا است و به این موضوع افتخار می‌کنیم که راه شهدا را ادامه می‌دهیم.

سیاری با تأکید بر نقش عشایر فارس در جنگ تحمیلی گفت: بنابر گفته مقام معظم رهبری، عشایر ذخایر انقلاب هستند. این جمله بار معنایی فراوانی دارد. عشایر همیشه پشتیبان کشور بودند. مظهر مردانگی، دلاوری، شجاعت، ایثار، ازخود گذشتگی و وفاداری همه در وجود عشایر به ویژه عشایر فارس وجود دارد. حدود ۳ هزار شهید از ۱۲ هزار شهید استان فارس عشایر بودند که مظهر دین دوستی و وطن پرستی هستند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، گفت: کلید واژه‌های مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. انتخابات عامل حیات نظام، مظهر خداباوری، مظهر مردم باوری، مظهر خودباوری، آزادگی، اقتدار، قدرت، انسجام و خنثی کننده ترفندها و سیاست‌های دشمن است.

سیاری افزود: دشمن برای این‌که اهمیت انتخابات را کم کند، به دنبال ناامن‌سازی، ناامیدسازی و بی‌اعتمادسازی است. امنیت باید در جایگاه اول قرار بگیرد. دشمن شروع به تخریب می‌کند تا اعتماد را از بین ببرد به دنبال تحریف، تحریم و تهدید است. دشمن به امید پیروزی بر جنگ نرم است و برای تسلط به فکرها و قلب‌ها می‌خواهد اهمیت انتخابات را کمرنگ کند. ما باید چشم بصیرت داشته باشیم و آگاهی خودمان را بالا ببریم و متوجه موضوعات اطرافمان باشیم و هرگونه حرکت دشمن را خنثی کنیم.

وی با تأکید بر شرکت در انتخابات، گفت: اگر در انتخابات پرشور، شرکت کنیم دستاوردهای مختلفی که داریم، مثل ارتقای توان بازدارندگی در بعد نظامی تقویت می‌شود و همچنین توان مقابله با دشمنان را در هر جبهه‌ای به دست می‌آوریم. بازدارندگی و بالندگی ما ارتباط مستقیمی با شرکت مردم در انتخابات دارد. 

سیاری با بیان اینکه شرکت در انتخابات مظهر قدرت نرم است، گفت: با شرکت گسترده در انتخابات، ترفندهای دشمن خنثی می‌شود و جایگاه کشور در نظام بین‌المللی بالا می‌رود. دشمن شاید تصور کند در ایران مردم‌سالاری وجود ندارد اما با شرکت در انتخابات می‌توانیم جایگاه کشور ایران را بالا ببریم و پشتیبانی مردم از انقلاب را به نمایش بگذاریم و این قدرت ملی ما را نشان می‌دهد و امنیت داخلی و خارجی ما را تضمین می‌کند.

سیاری افزود: ان‌شاءالله با شرکت پرشور و گسترده، رقابت صحیح و سالم و انتخاب فرد اصلح بتوانیم در جهت رشد و شکوفایی کشور قدم برداریم.

انتهای پیام 

نظر شما