شناسهٔ خبر: 67242780 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آزمون تازه وارد با ستاره پرسپولیس

تیم ملی فوتبال گرجستان با ستاره پرسپولیس امشب برای اولین بار در تاریخ رقابت‌های یورو به میدان می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، گرجستان تنها تیم حاضر در آلمان است که پیش از این سابقه حضور در یورو یا جام‌ملت‌ها را نداشته. آنها با گولسیانی که تنها نماینده لیگ برتر فوتبال ایران در یورو محسوب می‌شود و مربیگری ویلی سانیول، مدافع راست اسبق بایرن‌مونیخ و تیم ملی فرانسه دنبال کسب تجربه هستند.

ترکیه ۳دیدار از ۵دیدار خود با گرجستان را در همه رقابت‌ها برده است (یک باخت و یک تساوی) و این نخستین دیدار ۲ تیم پس از برد دوستانه ۳بر یک در ماه مه‌۲۰۱۲ است. تنها پیروزی قبلی گرجستان در یک بازی دوستانه در فوریه ۲۰۰۷ (یک بر صفر) بود.

این نخستین بازی گرجستان در یک تورنمنت بزرگ بین‌المللی است. از سال ۲۰۱۲ تا به امروز فقط ۳کشور از ۸کشوری که برای نخستین‌بار در مسابقات قهرمانی اروپا حضور داشتند، نخستین بازی خود را بردند (یک تساوی و ۴شکست). اوکراین سال‌۲۰۱۲ سوئد را برد، ولز در سال‌۲۰۱۶ اسلواکی و فنلاند سال‌۲۰۲۰ دانمارک را شکست دادند.

ترکیه از ششمین تجربه ‌خود در این رقابت‌ها لذت می‌برد. اما این نخستین‌بار است که آنها در ۳دوره متوالی به این مسابقات راه پیدا می‌کنند. بهترین نتیجه ترکیه در این تورنمنت، راهیابی به نیمه‌نهایی در سال‌۲۰۰۸ است.

ترکیه در ۶بازی از ۷بازی اخیر خود در یورو (یک برد) شکست خورده و همچنین در ۱۲بازی اخیر خود در این تورنمنت تنها یک‌بار دروازه خود را بسته نگه داشته (پیروزی ۲بر صفر در مرحله گروهی مقابل جمهوری چک در یورو ۲۰۱۶).

۱۱ گل از ۱۴گل ترکیه در یورو بعد از نیمه‌اول به ثمر رسیده است. در واقع، این تیم ۱۰گل در نیمه‌دوم زده و یک گل هم در وقت اضافه؛ گلی که سمیه سنتورک سال‌۲۰۰۸ مقابل کرواسی زد، گلی که دقیقه ۱۲۱:۰۱ وارد دروازه شد و دیرترین گل تاریخ این رقابت‌ها بود.

نظر شما