شناسهٔ خبر: 67242662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

کاندیداها بعد از مناظره اول چه گفتند؟

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی: سه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بعد از پایان مناظره نگاه خود به اولین دور از مناظرات را اعلام کردند.
به گزارش ایسنا، سعید جلیلی پس از پایان مناظره اول نامزدهای انتخاباتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم در آستانه یک انتخاب مهم هستند. انتخابی که نه تنها در ۴ سال آینده بلکه برای مدت خیلی بیشتر می‌تواند تاثیرگذار باشد. اگر برخی کارها در این چهار سال انجام شود، می‌تواند بر ۴۰ سال آینده تاثیرگذار باشد و اگر از برخی اقدامات غفلت شود، چه بسا کشور را سال‌ها عقب بیندازد پس مردم باید به سمت مسیر صحیح‌تر اقناع شوند.
وی افزود: امروز جای تعارف و کم اهمیت دادن بر برخی مسائل نیست. این انتخابات بر سرنوشت مردم و نسل‌های آینده می‌تواند تاتیرگذار باشد و انتخاب مردم در مسیر پیشرفت کشور تعیین کننده است. الان ما در یک بزنگاه هستیم و یک جهان فرصت برای ما وجود دارد و می‌تواند برای ما یک ایران جهش بیاورد و ما باید مردم را به حقانیت این مسیر اقناع کنیم.و ی با تشکر از برنامه‌ها صداوسیما برای تبیین نطرات نامزدهای انتخابات، گفت: در دروه‌های قبل صداوسیما فرصت کافی برای برنامه ریزی در این حوزه داشت اما به دلیل حادثه تلخی که برای رئیس جمهور شهید رخ داد، این فرصت برای صداوسیما کم بود اما پای کار آمدند و اقدامات‌شان کمتر از سال‌های قبل نبود که در برخی موارد مثل مناظره‌ها بیشتر هم بود و این جای تشکر دارد.
پورمحمدی: حتما نیازمند گفت‌وگو هستیم
مصطفی پورمحمدی بعد از اتمام اولین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشحالم که در این حرکت ارزشمند اجتماعی و بلوغ سیاسی جامعه برای مشارکت در حق تعیین سرنوشت ملی که انتخابات است، توفیق حضور دارم. با تلاش صداوسیما، برنامه‌ریزی خوب، همت بالا و زحمت فراوانی که جای تشکر دارد، توانستیم در این گفت‌وگوی جدی، صادقانه و تا حدی با فرازوفرود حضور پیدا کنیم.
وی افزود: از مردم هم که این گفت‌وگوها را می‌شنوند سپاسگزاریم. این گفت‌وگوها در آگاهی و اطلاع از زوایای مباحث کشور خیلی مهم است. مردم می‌خواهند انتخاب درست داشته باشند. ما فرصت سفر، مصاحبه با رسانه‌ها و شرکت در محافل نداشتیم و صداوسیما این امکان را برای ما فراهم کرده است.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: ما حتما نیازمند گفت‌وگو هستیم. گفت‌وگوها و نقدهای جدی که به دوستان هم گفته‌ام از این نقدها هیچوقت نگران نباشید. ما صادقانه و صمیمانه دیدگاه‌های‌مان را بیان می‌کنیم؛ اختلاف داریم و این لازمه زندگی است. ما انسانیم و مواضع و رویکردهای متفاوتی داریم. این گفت‌وگوها حتما به نفع مردم و کشور و در انتخاب صحیح بسیار موثر است.
پزشکیان: پاسخ به کل پرسش‌های اقتصادی در فرصت‌های ۴ دقیقه‌ای غیر ممکن است
مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ساعات ابتدایی بامداد روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ بعد از اتمام نخستین مناظره تلویزیونی ۶ نامزد انتخابات که با موضوع اقتصادی- مهار تورم و رشد تولید- برگزار شد، در گفت‌وگویی به ارزیابی این برنامه پرداخت و تاکید کرد: در کل پاسخ به کل پرسش‌های اقتصادی در فرصت‌های ۴ دقیقه‌ای غیر ممکن است چراکه برای پاسخ به این پرسش‌ها باید ساعت‌ها وقت صرف کرد.
وی ادامه داد: بر همین اساس در پاسخ به پرسش‌هایی که مطرح شد، در یک کلی گویی، کلیت جهت و مسیر و سیاستی که قرار است به آن سمت حرکت کنیم را مطرح کردیم و گاهاً هم از جاده خارج شدیم.
 

برچسب‌ها:

نظر شما