شناسهٔ خبر: 67242304 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بهادری: از امروز اقدامات دولت سیزدهم را معرفی می‌کنیم

سخنگوی دولت گفت: از امروز به صورت روزانه فعالیت‌ها و اقدامات دولت سیزدهم در این مدت کمتر از ۳ سال را معرفی می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، صبح امروز در محل نهاد ریاست جمهوری آغاز شد. در این نشست صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان سخنگوی دولت را همراهی می‌کنند.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت در ابتدای این نشست گفت: از امروز به صورت روزانه فعالیت‌ها و اقدامات دولت سیزدهم در این مدت کمتر از 3 سال را معرفی می‌کنیم. 

وی با اشاره به رعایت حقوق مردم و توجه به نیازهای روز و مایحتاج آنها گفت: توجه به سفره مردم از جمله اولویت‌های آقای رئیسی بود و در دولت ایشان یارانه 9 برابر شد. همچنین در این دولت کالا برگ مورد توجه مردم واقع شد و اقدامات خوبی در حوزه اشتغال صورت گرفت و برای سرپرست خانوار و جوانان ایرانی اشتغال زایی شد.

بهادری جهرمی با اشاره به شعار شهید جمهور مبنی بر «جان مردم و نان مردم» در دوران کرونا، تامین دارو و درمان را اولیت دولت عنوان کرد و گفت: طی این سه سال شورای عالی سلامت که طی 10 سال گذشته یک جلسه هم نداشت، سه جلسه با حضور رییس جمهور برگزار کرد. همچین درمان کودکان زیر 5 سال و همچنین دهک‌های نخست رایگان شد.

سخنگوی دولت افزود: همچنین 8 جلسه شورای عالی اشتغال برگزار شد، 7 جلسه با حضور رییس جمهور و یک جلسه بعد شهادت ایشان.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در این دولت دو درصد کاهش یافته است، گفت: این امر بر اساس وعده‌ای بود که رئیس جمهور شهید داده بودند. از طرفی در ابتدای دولت شرایط تورم به شدت وخیمی داشتیم که گریبانگیر دولت شده بود که معمولاً در این شرایط تورمی ضریب جینی باید افزایش یابد اما برخلاف روال همیشگی در شرایط تورمی، ضریب جینی در دولت آقای رئیسی کاهش یافت و از حدود 0٫4 درصد به 0٫38 رسید که موجب کاهش فاصله طبقاتی در کشور شد.

بهادری جهرمی ادامه داد: در خصوص مدیریت شرکت‌هایی که دولت امانت‌دار مستقیم و غیر مستقیم اداره آن‌ها است، حرکت به سمت ساماندهی و واگذاری مدیریت برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی و نظامات برای افزایش بهره‌وری و نظارت بر آن‌ها، موجب افزایش ضریب بهره‌وری در کلان عملکرد شرکت‌ها شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: همچنین اصلاح نظاماتی از جمله ریخت و پاش‌های متعددی که وجود داشت، اصل مصوبه‌ای بود که به منظور ساماندهی پرداخت‌ها در شرکت‌های دولتی و حتی شبه‌دولتی، تحت نظارت صندوق‌های با واسطه مدیریت دولت تصویب و ابلاغ شد که ان‌شاءالله شاهد افزایش هرچه بیشتر عدالت در پرداخت حقوق‌ها و جلوگیری از فیش‌ها و حقوق‌های نجوم می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما