شناسهٔ خبر: 67241682 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مرتضوی: ۲۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موانع خود ساخته در این حوزه شکسته شده است و امیدوارم ظرفیت رسانه توان ابلاغ دستاوردهای دولت سیزدهم را داشته باشد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موانع خود ساخته در این حوزه شکسته شده است و امیدوارم ظرفیت رسانه توان ابلاغ دستاوردهای دولت سیزدهم را داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری ضمن تسلیت مجدد شهادت رئیس‌جمهور گفت: موانع خود ساخته در این حوزه شکسته شده است و امیدوارم ظرفیت رسانه توان ابلاغ دستاوردهای دولت سیزدهم را داشته باشد.

وی افزود: از بدهی‌های انباشته سازمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی، ۲۰ هزار میلیارد تومان در قالب اوراق و با هماهنگی‌های خوب دستگاه‌ها و بانک‌ها پرداخت شد. برای اولین بار در طول چند دهه گذشته کل بدهی‌های تامین اجتماعی را به مراکز درمانی پرداخت کردیم. 

وی افزود: پیش‌بینی لازم برای پرداختی بازنشستگان کشوری صورت گرفته و برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی هم در حال برنامه‌ریزی هستیم. 

مرتضوی بیان داشت: بیش از دو و نیم میلیون فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی ایجاد شد و کاهش یک و نیم دهم درصدی نرخ بیکاری را داشتیم و در چند دهه اخیر در کانال ۸ قرار گرفت.

وزیر کار ادامه داد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه رشد داشت، صدور آنی و برخط بیش از ۹۵ درصد مشاغل خانگی و سامانه جدید ثبت و نظارت بر اشتغال دستگاه‌های اجرایی در این دولت انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بعضی ابربدهکاران بانکی را در بخش خصوصی می‌دانستند در حالی که بزرگترین ابربدهکار بانکی سازمان تامین اجتماعی بود، اظهار داشت: با دستور اکید رئیس جمهور شهید، پرداخت شد و بالغ بر ۲۰۰ همت مطالبات صندوق تأمین اجتماعی رفع شد.

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی درباره طرح فجرانه در دولت سیزدهم توضیح داد: در این طرح به مناسبت دهه فجر در مدت سه ماه متوالی تقریباً ۶۰ میلیون نفر جمعیت و ۲۰ میلیون خانوار بدون مشکل تحت پوشش کالابرگ الکترونیکی قرار گرفتند و بدون هیچ‌گونه صف و مزاحمت برای مردم این مراحل اجرایی شد.

مرتضوی درباره بیمه شدگان در دولت هم گفت: طراحی و اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در قالب طرح‌هایی نظیر بیمه دانشجویان، زنان خانه‌دار و دختران انجام شد که معادل عملکرد ۶ سال گذشته بوده و این امر منجر به افزایش ۲ و نیم میلیون قرارداد بیمه جدید در دولت شده است.

توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی در قالب توسعه مراکز درمان مستقیم در مناطق کمتر برخوردار، پوشش بیمه‌ای ۱۹۶ قلم داروی جدید، ارائه کلیه خدمات درمانی بیماری‌های خاص در بخش بستری و سرپایی با تعرفه دولتی رایگان، طراحی و اجرای ۱۳۳ پروژه درمانی و رفاهی با زیربنای بیش از ۹۰۰ هزار متر مربع با بودجه‌ای نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان، نقش‌آفرینی موثر در راستای تعالی جمعیت و فرزندآوری از طریق تحت پوشش قرار دادن خدمات تخصصی ناباروری، اعطای مزایای عائله‌مندی به افراد دارای فرزند، پرداخت ماهانه دستمزد غرامت ایام بارداری، افزایش تقریباً ۶۳ درصدی حقوق بازنشستگان در دولت سیزدهم، افزایش ۳ برابری مبلغ تسهیلات به بازنشستگان صندوق کشوری، افزایش ۶۳ درصدی مستمری، مستمری‌بگیران روستاییان و عشایر و کشاورزان، افزایش ضریب پوشش بیمه‌های اجتماعی از ۷۲ درصد به ۷۵ درصد از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم بود که از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شد. 

مرتضوی افزود: بزرگ‌ترین تامین مالی فرابورس برای احیای شرکت صبا فولاد خلیج فارس به مبلغ ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، اصلاح اساسی صندوق‌های بازنشستگی، خروج ۲۶ شرکت تابعه از فهرست شرکت‌های زیان‌ده صورت گرفته است.


وی درباره تمهیدات دولت در حوزه بهزیستی هم توضیح داد: در طول دولت سیزدهم بیش از ۴۷ هزار و ۲۷۸ مسکن به مددجویان تحت پوشش بهزیستی تحویل داده شد. ایجاد اشتغال پایدار برای ۸۵ هزار و ۶۹۶ نفر از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی، افزایش تقریباً ۱۸۰ درصد مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی نسبت به دولت قبل از اقدامات این دولت بود و همچنین باید تاکید کنم تا پایان ۱۴۰۲ هیچ متقاضی مستمری‌بگیر پشت نوبتی در سازمان بهزیستی نداشتیم.

وزیر تعاون از رشد رشد ۳.۵ درصدی تعاونی‌ها در دولت سیزدهم و نیز  کاهش مدت زمان ثبت و راه‌اندازی تعاونی از ۴۵ روز به کمتر از ۱۰ روز خبر داد و گفت: رشد ۱۰۰ درصدی تعاونی‌های دانش بنیان، راه‌اندازی ۲۵ مرکز نوآوری توسعه تعاونی‌های دانش‌بنیان، صادرات ۳.۱۹ میلیارد دلاری شرکت‌های تعاونی، رشد ۱۴ درصدی صادرات تعاونی‌ها، رشد ۱۵۰ درصدی تسهیلات از سوی بانک توسعه تعاون از دستاوردهای دولت سیزدهم در این حوزه است. 

مرتضوی در تشریح اقدامات دولت سیزدهم در حوزه فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: در این بخش رشد ۳۲ درصدی ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اتفاق افتاده که سالانه بیش از ۲ میلیون نفر دوره آموزش را شامل می‌شود.

وی کاهش مدت زمان صدور مجوز پروانه تاسیس فنی و حرفه‌ای از هشت ماه به یک روز، رشد ۳۰۰ درصدی مراکز کارآموزی مهارتی جوار کارگاهی با راه‌اندازی ۲ هزار و ۴۸۵ کارگاه با مشارکت فعال به اندازی ۲ هزار و ۴۵۸ کارگاه با مشارکت فعال صنایع و حرف، رشد ۱۰ برابری صدور مجوز تاسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای از جمله دیگر اقدامات دولت سیزدهم اعلام کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مشکلات مهم صندوق‌های ما عدم پایداری آنها بود که نسبت پشتیبانی ما در صندوق تامین اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر افزایش پیدا کرد. در طول همین مدت کوتاه بیش از ۱۰۰ همت از سرمایه صندوق‌ها به شکل‌های مختلف که در تصرف دیگران بود با همراهی دستگاه‌ها به صندوق‌ها برگشتند. بر اساس گزارش مجامع جهانی نزدیک به ۶ و نیم میلیون نفر از فقر نجات پیدا کردند.

انتهای پیام/ 

نظر شما