شناسهٔ خبر: 67244322 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

خبر مهم وزیر کار درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، پیش بینی لازم برای پرداخت کشوری صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، پیش بینی لازم برای پرداخت کشوری صورت گرفته و در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی هم در حال پیگیری هستیم.

صولت مرتضوی در نشست خبری با بیان این‌که در این دولتخوشبختانه کارهای مطلوبی صورت گرفت و حصارها شکسته شد، گفت: می‌دانید بدهی های انباشه ای را سازمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی و داروخانه ها داشت، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان در قالب اوراق پرداخت شد و با هماهنگی خوبی که با بانک مرکزی صورت گرفت این ۲۰ هزار همت تبدیل به نقدینگی شدند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای همسان سازی حقوق بازنشستگان، پیش بینی لازم برای پرداخت بازنشستگان کشوری صورت گرفته و در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی هم در حال پیگیری هستیم  و در حال رصد وبررسی ساز و کارهای لازم هستیم که ان شا الله پرداخت خواهد شد.

وی افزود: حدود ۲ و نیم میلیون شغل در کشور ایجاد شده است. در حوزه رفاه اجتماعی باید گفت وقتی صحبت درخصوص ابربدهکاران می‌شد، تصور می‌شد بعضی از بدهکاران بخش خصوصی هستند اما باید با تاسف بگویم یکی‌ از ابربدهکاران بانکی سازمان تامین اجتماعی بود. بالغ بر ۲۰۰ همت مطالبات صندوق تأمین اجتماعی به بانک‌ها پرداخت شد.

مرتضوی بیان کرد: ارائه سبد غذایی رایگان به ۱۳۵ هراز ۱۳۱ کودک دچار سو تغذیه، ارائه بسته به مادران شیرخوار از جمله اقدامات بود. از وقتی که در دولت سیزدهم مستقر شدیم آیت ‌الله رئیسی دستور ارائه کالابرگ را دادند که در دهه فجر برای حدود ۶۰ میلیون نفر که حدود ۲۰ میلیون خانوار می‌شوند این طرح بدون صف اجرا شد. همچنین در دولت سیزدهم بیمه زنان و دختران خانه دار انجام شد. در همین راستا توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی در مراکز کمتر برخوردار و پوشش بیمه‌ای ۱۹۶ قلم داروی جدید، ارائه خدمات به بیماران کلیوی و هموفیلی، افزایش خدمات بیمه ناباروی، افرایش ۶۳ درصدی حقوق بازنشستگان از توفیقات این دولت در مدت خدمتش بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از جمله اقدمات دیگر اصلاح صندوق های بازنشستگی و خروج ۲۶ شرکت تابعه از شرکت‌های زیان ده بود. در بخش حمایت از مددجویان ۴۷ هزار و ۲۰۸ مسکن به مددجویان داده شد. تقریبا از ابتدای این دولت مستمری بگیران حدود ۱۸۰ درصد افرایش پیدا کردند.

مرتضوی گفت: بیش از صدهزار میلیارد تومان از سرمایه صندوق‌ها در اختیار دیگران بود که با اقدامات دستگاه‌های قضا بازگشت و ۶ و نیم میلیون نفر از خط فقر نجات پیدا کردند.

نظر شما