شناسهٔ خبر: 67241311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

رکود ۳ برابری جوجه‌ریزی در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به سه بار رکورد جوجه‌ریزی طی یک ماه اخیر با تولید ۱۷ میلیون تنی از خودکفایی صنعت مرغ در مازندران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، بابک مؤمنی صبح امروز_ بیست‌ونهم خرداد_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مازندران طی یک ماه سه بار رکورد جوجه‌ریزی را شکسته است و تولید از مرز ۱۷ میلیون گذشت، اظهار کرد: این آمار از زمان قاجار تاکنون سابقه نداشته است.

وی با اشاره به اینکه حتی در پایتخت طی یک‌سال این میزان تولید اتفاق نیفتاده است، افزود: حاصل این میزان جوجه‌ریزی، رشد ۲۳ درصدی تولید مرغ در سال گذشته بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه اکنون در صنعت مرغ به خودکفایی رسیدیم، و امروز به فکر صادرات مرغ از مبدأ مازندران هستیم، تصریح کرد: در حوزه زیرساخت اراضی کشاورزی آرزوی ۱۰ ساله بنده محقق شد و نخستین پایلوت طرح جامع زیرساخت شامل چهار پروژه مرمت آب‌بندان‌ها، آبیاری کم‌فشار، زهکشی اراضی و بازچرخانی آب در روستای «نوایی‌محله» فریدون‌کنار را رقم زدیم.

مؤمنی با بیان اینکه این پروژه نخستین پایلوت مدرن در سطح کشور و کلان پروژه پیشران وزارت جهاد کشاورزی است، از ایجاد نظم و انضباط در توزیع اقلام مورد نیاز مردم بیان کرد و گفت: ضمن قدردانی از همراهی صمت، تعزیرات و بسیج در این راستا، نتیجه این همکاری موجب شد عید آرام و مطمئنی در فروردین رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران در مدیریت تأمین اقلامی از جمله مرغ، برنج و مرکبات که تکلیف داشت، موفق عمل کرد، تصریح کرد: در حال حاضر به ۱۲ برابری صادرات محصولات باغی رسیدیم.

این مسئول ادامه داد: ۳۰۰ گونه از ۷۰۰ نوع گیاهان دارویی در مازندران وجود دارد و در این راستا برنامه‌های خوبی برای شهرستان‌ها تدوین‌شده است تا رونق این کشت‌وکار را شاهد باشیم.

وی با اشاره به همکاری خوب با مجموعه‌های انقلابی ازجمله ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان بیان کرد: به‌عنوان نمونه احیای واحدهای راکد دام با همکاری بنیاد مستضعفان محقق شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه در سال گذشته ۳۴۰۰ هکتار از شالیزارها زیر کشت برنج نرفت یا دچار تنش شد، اظهارکرد: در سال‌جاری کل سطح اراضی زیر کشت رفته است و در انتظار رشد تولید برنج در سال‌جاری هستیم.

مؤمنی بابیان اینکه هر ساله شاهد خسارات سنگینی در رابطه با تغییر اقلیم شاهد هستیم، افزود: در سفر رئیس‌جمهور اعتبارات خوبی برای ایجاد بندهای مشبک سرشاخه گیر در نظر گرفته‌شده است، حمایت اعتباری خوبی از پرورش ماهی در قفس و ماهیان خاویاری داشتیم و امیدواریم رشد خوبی را در تولید آبزیان شاهد باشیم.

نظر شما