شناسهٔ خبر: 67387425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ پروژه معطل مانده در شهرستان خوسف افتتاح شد

بیرجند - ایرنا - ۲ پروژه عمرانی نیمه تمام در شهرستان خوسف با گذشت ۱۳ سال از آغاز عملیات اجرایی آنها و تکمیل در دولت سیزدهم، با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌ برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، استخر سرپوشیده شهید حسن فنودی یکی از پروژه‌های معطل مانده شهر خوسف بود که به گفته مسئولان استانی، عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۰ آغاز شد و با اعتبار هزینه شده ۲۰۰ میلیارد ریال روز چهارشنبه افتتاح شد.

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی و شماری از مسئولان، ساختمان دارالقرآن کریم شهرستان خوسف به بهره برداری رسید.

عملیات اجرایی این پروژه که ۵۹۳ متر مربع زیربنا دارد، سال ۱۳۸۹ آغاز شد و با اعتبار هزینه شده ۲۳ میلیارد ریال افتتاح شد.

استاندار خراسان جنوبی در مراسم افتتاح استخر سرپوشیده خوسف گفت: یکی از دغدغه‌های دیرینه مردم شهرستان خوسف افتتاح استخر سرپوشیده بود که سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شده بود.

جواد قناعت افزود: این پروژه قبل از دولت سیزدهم ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما به مدت ۱۳ سال زمین‌گیر شده بود.

وی اظهار کرد: در سفر به شهرستان خوسف دغدغه فرماندار، امام جمعه و گروه‌های مرجع تکمیل این پروژه بود که پیگیری و از محل منابع استانی تامین اعتبار شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بعد از استقرار دولت سیزدهم تکمیل چند پروژه از جمله بیمارستان و استخر سرپوشیده خوسف دغدغه اصلی مردم بود که بهره برداری شد.

وی یادآور شد: این پروژه‌ها ممکن است برای برخی استان های دیگر چندان مهم نباشد اما در خراسان جنوبی و شهرستان کم برخوردار خوسف بسیار قابل اهمیت است.

قناعت دغدغه دیگر مردم خوسف را اجرای پروژه فاضلاب عنوان کرد و گفت: این پروژه کلنگ زنی شده اما فعال نیست بنابراین پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

وی افزود: دلیل تاخیر پروژه فاضلاب خوسف این است که پیگیر تامین اعتبارات ملی برای پروژه هستیم تا با تاخیر، تکمیل نشود.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۵ کیلومتری بیرجند است.

نظر شما