شناسهٔ خبر: 67246747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران :

رکورد جوجه ريزي در مازندران شکسته شد

صاحب‌خبر -
رکورد جوجه ريزي در مازندران شکسته شد
خبرگزاری آریا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از رکورد زدن مازندران در جوجه ریزی خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریادرساری ؛، بابک مؤمنی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: 3 بار رکورد جوجه ریزی را طی یک ماه شکستیم و تولید از مرز 17 میلیون گذشت و این آمار از زمان قاجار تاکنون سابقه نداشته است.

وی با اشاره به اینکه حتی در پایتخت طی یکسال این میزان تولید اتفاق نیفتاده است، افزود: حاصل این میزان جوجه‌ریزی، رشد 23 درصدی تولید مرغ در سال گذشته بوده است.        
مؤمنی با اشاره به اینکه در صنعت مرغ به خودکفایی رسیدیم، ادامه داد: امروز به فکر صادرات مرغ از مبدأ مازندران هستیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در حوزه زیرساخت اراضی کشاورزی آرزوی
10 ساله بنده محقق شد و اولین پایلوت طرح جامع زیرساخت شامل 4 پروژه مرمت آب‌بندان‌ها، آبیاری کم‌فشار، زهکشی اراضی و بازچرخانی آب در روستای «نوایی‌محله» فریدونکنار را رقم زدیم.           
مؤمنی یادآور شد: این پروژه اولین پایلوت مدرن در سطح کشور و کلان پروژه پیشران وزارت جهاد کشاورزی است.

وی از ایجاد نظم و انضباط در توزیع اقلام موردنیاز مردم گفت و از همراهی صمت، تعزیرات و بسیج در این راستا قدردانی کرد.

مؤمنی افزود: نتیجه این همکاری موجب شد عید آرام و مطمئنی در فروردین‌ماه رقم بخورد‌.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران بیان کرد: استان مازندران در مدیریت تأمین اقلامی ازجمله مرغ، برنج و مرکبات که تکلیف داشت، موفق عمل کرد.           
مؤمنی از رشد
12 برابری صادرات محصولات باغی خبر داد و گفت: 300 گونه از 700 نوع گیاهان دارویی در مازندران وجود داشته و در این راستا برنامه‌های خوبی برای شهرستان‌ها تدوین‌شده تا رونق این کشت و کار را شاهد باشیم.
وی افزود: مفاهمه خوبی با مجموعه‌های انقلابی ازجمله ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان صورت گرفت که به‌عنوان نمونه احیا واحدهای راکد دام با همکاری بنیاد مستضعفان محقق شد.

مؤمنی با اشاره به اینکه ایجاد پایانه تجاری دیگری را در دستور کارداریم، اضافه کرد: مواردی که عرض می‌کنم برنامه‌های رؤیایی طولانی‌مدت نیست.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در سال گذشته 3400 هکتار از شالیزارها زیر کشت برنج نرفت و یا دچار تنش شد، گفت: خوشبختانه امسال کل سطح اراضی زیر کشت رفته و در انتظار رشد تولید برنج در سالجاری هستیم.

مؤمنی بابیان اینکه هرساله شاهد خسارات سنگینی در رابطه با تغییر اقلیم شاهد هستیم، افزود: در سفر رئیس‌جمهور اعتبارات خوبی برای ایجاد بندهای مشبک سرشاخه گیر در نظر گرفته‌شده است.    
وی خاطرنشان کرد: حمایت اعتباری خوبی از پرورش ماهی در قفس و ماهیان خاویاری داشتیم و امیدواریم رشد خوبی را در تولید آبزیان شاهد باشیم.    

 

 

نظر شما