شناسهٔ خبر: 67240604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس علوم پزشکی گیلان عنوان کرد

آتش‌سوزی تاکنون ۸ جان‌باخته داشته است

طاهره رفعتی

تعداد جان باختگان حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان قائم رشت ۹ نفر اعلام شده بود که درست نبوده و تعداد 8 نفر در این حادثه جان‌باخته‌اند، یکی از فوتی‌های بیمارستان رازی رشت جزء جان باختگان حادثه اعلام شده بود که درست نیست.

صاحب‌خبر -

دکتر محمدتقی آشوبی - رئیس علوم پزشکی گیلان- دقایقی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات وقوع حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان خصوصی قائم (عج) رشت، اظهار کرد: به محض اطلاع از وقوع حادثه در بامداد امروز، ۲۹ خردادماه اقدام به اعزام یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲۳ دستگاه آمبولانس به محل کردیم.

وی با بیان اینکه کلیه بیماران به بیمارستان‌های رشت و حاشیه منتقل شدند، افزود: متاسفانه هشت نفر جانشان را از دست دادند و پزشکی قانونی به زودی علت دقیق فوت را اعلام خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۷ بیمار در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند، خاطرنشان کرد: اسامی بیماران مشخص بوده و به خانواده‌ها اعلام شده است.

آشوبی با اشاره به تداوم اقدامات درمانی برای بیماران، گفت: بیشتر فوتی‌ها بیماران بدحال و بستری در بخش‌های ویژه بودند؛ همچنین پنج نوزاد داشتیم که به بیمارستان ۱۷ شهریور رشت منتقل شدند و حالشان خوب است.

وی با بیان اینکه تعدادی از بیماران همچنان در آی.سی.یو و سی.سی.یو بستری بوده و تحت مراقبت هستند، عنوان کرد: تلاش‌ها ادامه دارد تا تعداد فوتی‌ها افزایش پیدا نکند.

رئیس علوم پزشکی گیلان یادآور شد: بر اساس بررسی‌های اولیه حریق بیمارستان قائم(عج) رشت از اتاق یو.پی.اس و تأسیسات برق در طبقات زیرین بیمارستان شروع شد.

به گزارش ایسنا، اسامی جانباختگان تا این لحظه ابوطالب صادقی، زهرا قربان شیرودی، صغری صفری، معصومه اصغرنیا، محمد منتظری، شهبانو راحت پیشه، آسیه جعفرزاده و لیلا جعفری بوده است.

پیش‌تر تعداد جان باختگان ۹ نفر اعلام شده بود؛ این در حالی است که یکی از فوتی‌های بیمارستان رازی رشت جزء جان باختگان حادثه اعلام شده بود.

انتهای پیام

نظر شما