شناسهٔ خبر: 67239560 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیریت مصرف برق صنایع استان اصفهان برداساس مدل پیشنهادی شهرک‌های صنعتی اجرا می‌شود

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: برای مدیریت ناترازی در حوزه برق مقرر شده است بخش خصوصی با نمایندگی خانه صنعت و معدن با شهرک‌های صنعتی استان مذاکره و مدل پیشنهادی این شهرک‌ها برای مدیریت مصرف برق در تابستان را به استان ارائه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، امید شریفی اظهار کرد: شورای انرژی استان تدوین سند جامع انرژی استان را در دستور کار دارد.

وی افزود: ناترازی‌هایی که در حوزه برق استان وجود دارد با همراهی صنایع قابل مدیریت است تا از پیک مصرف با کمترین آسیب به واحدهای صنعتی استان عبور کنیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان عنوان کرد: در فصل سرد سال به بسته جامعی در راستای مدیریت ناترازی در حوزه گاز دست یافتیم و این بسته پیشنهادی در سطح ملی ارائه شد و در حال حاضر به رویه‌ای برای استان تبدیل شده است.

شریفی ادامه داد: درصدد هستیم از استان اصفهان پیشنهاد جدیدی برای حوزه برق نیز به سطح ملی ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی در تابستان سال جاری ۱.۵ تا ۲ درجه گرمای بیشتر نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان عنوان کرد: طبق الگوهای حوزه برق به ازای هر درجه افزایش دما ۵ هزار مگاوات افزایش مصرف برق را نیز خواهیم داشت.

شریفی اظهار کرد: ناترازی سراسر کشور در سال گذشته ۱۲ هزار مگاوات بوده و سال جاری پیش‌بینی شده است ناترازی به ۱۷ هزار مگاوات نیز برسد.

وی افزود: در استان اصفهان در فصول عادی سال در میزان تولید و مصرف برق تقریباً تراز هستیم اما در پیک مصرف که اوج آن در مرداد اتفاق می‌افتد شاهد ناترازی هستیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه قریب به ۱۷۰۰ تا ۱۹۰۰ مگاوات ناترازی برق پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: برای مدیریت این ناترازی دستورالعمل‌هایی به استان‌ها از سطح ملی ابلاغ می‌شود.

شریفی تأکید کرد: معتقد هستیم در اجرای دستورالعمل‌های سطح ملی همواره باید شرایط استان را در نظر داشته باشیم.

وی افزود: شاه‌کلید در نظر گرفتن شرایط استان این است که اگر مجبور به قطع برق صنایع در ساعاتی از روز و یا هفته شدیم، حتماً این قطعی برق از قبل به صنایع اعلام شده باشد و بر اساس مدلی که واحدهای صنعتی به ما ارائه می‌کنند، برق صنایع قطع شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: با همین رویکرد جلسات متعددی را برگزار کردیم و بنا شد بخش خصوصی با نمایندگی خانه صنعت و معدن با شهرک‌های صنعتی استان مذاکره و مدل پیشنهادی این شهرک‌ها برای مدیریت مصرف برق در تابستان را به استان ارائه کنند.

نظر شما