شناسهٔ خبر: 67250155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سند جامع انرژی استان اصفهان تدوین می‌شود

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، گفت: شورای انرژی استان اصفهان تدوین سند جامع انرژی استان را در دستور کار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، امید شریفی در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: شورای انرژی استان اصفهان تدوین سند جامع انرژی استان را در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: ناترازی‌هایی که در حوزه برق استان اصفهان وجود دارد با همراهی صنایع قابل مدیریت است تا از پیک مصرف با کمترین آسیب به واحد‌های صنعتی استان عبور کنیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان کرد: در فصل سرد سال به بسته جامعی در راستای مدیریت ناترازی در حوزه گاز دست یافتیم و این بسته پیشنهادی به سطح ملی ارائه شد و در حال حاضر به رویه‌ای برای استان اصفهان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در صدد هستیم از استان اصفهان پیشنهاد جدیدی برای حوزه برق نیز به سطح ملی ارائه شود.

شریفی خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی در تابستان سال‌جاری 1.5 تا 2 درجه گرمای بیشتر نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: طبق الگوهای حوزه برق به‌ازای هر درجه افزایش دما 5 هزار مگاوات افزایش مصرف برق را نیز خواهیم داشت.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، گفت: ناترازی سراسر کشور در سال گذشته 12 هزار مگاوات بوده و در سال جاری پیش‌بینی شده ناترازی به 17 هزار مگاوات نیز برسد.

شریفی افزود: در استان اصفهان در فصول عادی سال در میزان تولید و مصرف برق تقریباً تراز هستیم، اما در پیک مصرف که اوج آن در مردادماه اتفاق می‌افتد، شاهد ناترازی هستیم.

وی با اشاره به اینکه قریب به یک‌ هزار 700 تا یک‌هزار و 900 مگاوات ناترازی برق پیش‌بینی می‌شود، گفت: برای مدیریت این ناترازی دستورالعمل‌هایی به استان‌ها از سطح ملی ابلاغ می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تأکید کرد: معتقد هستیم در اجرای دستورالعمل‌های سطح ملی باید همواره شرایط استان را در نظر داشته باشیم.

شریفی افزود: شاه کلید در نظر گرفتن شرایط استان اصفهان این است که اگر مجبور به قطع برق صنایع در ساعاتی از روز و یا هفته شدیم حتماً این قطعی برق از قبل به صنایع اعلام شده باشد و براساس مدلی که واحد‌های صنعتی به ما ارائه می‌کنند برق صنایع قطع شود.

وی خاطرنشان کرد: با همین رویکرد جلسات متعددی را برگزار کردیم و بنا شد بخش خصوصی با نمایندگی خانه صنعت و معدن با شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مذاکره و مدل پیشنهادی این شهرک‌ها برای مدیریت مصرف برق در تابستان را به استان ارائه کنند.

انتهای پیام/163/

نظر شما