شناسهٔ خبر: 67498984 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۰ هزارتن ماهی تن ثبت سفارش شد ۱۰ هزارتن ماهی تن ثبت سفارش شد

رئیس سندیکای صنایع کنسرو گفت: با همراهی معاونت بازرگانی وزارت جهاد، ۱۰ هزارتن ماهی تن ثبت سفارش شد، اما به سبب اتمام فصل صید داخل این میزان جوابگو نیست.

صاحب‌خبر -

مسعود بختیاری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تامین ماهی تن مهم ترین ماده اولیه صنعت کنسرو است که با اتمام فصل صید داخل، کمبود آن باید از طریق واردات تامین شود.

به گفته او، با همراهی معاونت بازرگانی وزارت جهاد، تا حدودی ثبت سفارش تن ماهی حل کردند، البته این میزان پاسخگو نیست که انتظار می رود میزان واردات افزایش یابد تا گره از مشکلات صنعت باز شود.

بختیاری از ثبات قیمت ماهی تن در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر قوطی کنسرو ۸۷ هزار و ۵۰۰ است که در صورت واردات مناسب تون ماهی، برنامه ای برای تغییر قیمت نداریم.

رئیس سندیکای صنایع کنسرو با بیان اینکه واردات سالانه ۵۰ تا ۶۰ هزارتن ماهی تن امری ضروری است، افزود: با همراهی وزارت جهاد، ۱۰ هزارتن از مازاد ثبت سفارش ماهی تن سال گذشته را باز کردند، اما این میزان پاسخگو نیست.

او ادامه داد: بنابر آمار در برخی سال ها بیش از ۵۴ هزارتن ماهی تن وارد شد، از این رو محدودیتی در واردات تا زمان صید داخل نباید داشته باشیم.

بختیاری با بیان اینکه صنایع کنسرو با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می کنند، افزود: برآوردها حاکی از آن است که تا پایان سال حداقل ۳۰۰ میلیون قوطی کنسرو تولید می شود.

رئیس سندیکای صنعت کنسرو با بیان اینکه هیچ ماده نگهدارنده ای در کنسرو ماهی استفاده نمی شود، گفت:  با بهره گیری از ۲ تکنیک بسته بندی در ظروف غیر قابل نفوذ و اعمال فرآیند حرارتی، ماندگاری کنسرو را تا ۲ سال افزایش می دهیم که براین اساس نیازی به افزودنس نداریم، براین اساس تمامی محصولات کنسرو که فرآیند حرارتی استریلیزاسیون اعمال شود، نیازی به افزودن ماده نگهدارنده نیست.

خبرنگار: آزاده محبی

نظر شما