شناسهٔ خبر: 67239469 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ثبت نام کنندگان پژو پارس بخوانند

تولید و عرضه پژو پارس پایان خرداد 1403 متوقف می شود. ایران خودرو به دنبال این است تا سه محصول دیگر را در دسترس متقاضیانی قرار دهد که در دور اول فروش محصولات خودروسازان در سامانه یکپارچه فروش خودرو برای در اختیار گرفتن انواع پژو پارس نام نویسی کردند.

صاحب‌خبر -

آن طور که آبی های جاده مخصوص برنامه ریزی کردند پژو 207 با گیربکس دستی (ارتقا یافته)، سورن پلاس با موتور XU7P و تارا V1 پلاس محصولاتی هستند که متقاضیان پژو پارس می توانند از میان آنها دست به انتخاب بزنند.

اما بررسی ها نشان می دهد مدیران ایران خودرو به دنبال این هستند تا سورن پلاس با موتور XU7P  را بیش از دو خودروی دیگر به عنوان محصول جایگزین پژو پارس را مدنظر قرار داده اند.

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص برای اینکه بتوانند ایده خود را برای جایگزینی سورن پلاس با موتور XU7P با پژو پارس دو مسیر متفاوت را در پیش گرفتند.

سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: تولید پژو پارس در روز ۳۱ خرداد به طور قطعی متوقف خواهد شد.

مسیر اول این بود که مشتریان پژو پارس می توانند از وام 100 میلیون تومانی بدون بهره برای در اختیار گرفتن سورن پلاس با موتور XU7P استفاده کنند.

مسیر دیگری که آبی های جاده مخصوص پیش پای مشتاقان پژو پارس قرار داده ­اند تخفیف 15 میلیون تومانی روی قیمت کارخانه ای این خودرو است.

به نظر می رسد این ایده خیلی مورد پذیرش ثبت نام کنندگان برای انواع پژو پارس قرار نگرفته برای همین ایران خودرویی دو محصول دیگر را نیز از سبد محصولاتی خود خارج و در تیررس مشتریان پژو پارس قرار دادند.

زمان قطعی پایان تولید پژو پارس مشخص شد

چنانچه این دو خودرو با اقبال متقاضیان پژو پارس روبرو شود فقط ثبت نام کنندگان پژو پارس باید به یاد داشته باشند که با توجه به اینکه خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص نسبت به دو محصول پیشنهاد شده خود برای جایگزینی پژو پارس تعهد دارند به احتمال قریب به یقین واگذاری پژو 207 با گیربکس دستی (ارتقا یافته) و تارا V1 پلاس با تاخیر بیشتری به نسبت سورن پلاس با موتور دستی در اختیار بگیرند.

خروج پژو پارس از سبد محصولاتی ایران خودرو تبعاتی برای قیمت بازاری این محصول محبوب داشته و شاهد هستیم که قیمت این خودرو در شرایط نزولی بازار نه تنها قیمت بازاری خود را حفظ کرده بلکه شاهد رشد نیز بوده ایم.

پژو پارس با موتور XU7P با قیمت حدود 675 میلیون تومان در بازار حضور دارد و دیگر عضو خانواده پژو پارس یعنی پژو پارس ELX با موتور XU7P نیز قیمتش در بازار حول و حوش 740 میلیون تومان است.

پیش بینی می شود قیمت این دو محصول عضو خانواده پژو پارس در ادامه نیز ارایش تهاجمی خود را حفظ کند. بنابراین به نظر می رسد تب قیمت پژو پارس در بازار بالا خواهد رفت و این اتفاق با اعلام رسمی ایران خودرو برای برگزاری گودبای پارتی برای پژو پارس ارتباط خواهد داشت.

نظر شما