شناسهٔ خبر: 67238734 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

از سوی مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس:

علت تعیین دامنه نوسان جدید و ۶ درصدی برای کلیه بازارها اعلام شد

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس، دلیل تصمیم جدید هیأت مدیره مبنی بر تعیین دامنه نوسان یکسان مثت و منفی ۶ درصدی برای کلیه بازارها از ۹ تیر را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قادر معصومی خانقاه در خصوص تصمیم جدید هیأت مدیره سازمان بورس مبنی بر تعیین دامنه نوسان قیمت مثبت و منفی ۶ درصدی برای معاملات به سنا، گفت: پس از حادثه سقوط بالگرد و درگذشت نابهنگام رییس جمهور و هیأت همراه، سازمان بورس اقدامات لازم را به منظور حمایت از حقوق و منافع سرمایه‌گذاران با استفاده از اختیارات مندرج در قانون بازار اوراق بهادار انجام و تصمیماتی را اتخاذ کرد.

وی افزود: کاهش دامنه نوسان قیمت سهام، حق تقدم و واحدهای قابل معامله صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از تصمیمات اتخاذ شده بود. در جلسه ۲۷ خرداد با بررسی شرایط و جهت رفع ابهامات موجود در برخی صنایع مقرر شد دامنه نوسان قیمت سهام در بورس و فرابورس به جز بازار پایه و توافقی از مثبت و منفی ۲ به ۶ درصد افزایش یابد و دامنه نوسان قیمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط قابل معامله به همان دامنه قبلی بازگردد.

این مقام مسئول ادامه داد: مصوبه فوق از ۹ تیر ماه اجرایی خواهد شد. دلیل تعیین دامنه ۶ درصدی ایجاد دامنه نوسان قیمت همگن برای کلیه نمادها است. اگر مصوبات قبلی در خصوص رتبه‌بندی ناشران و جابجایی نمادها به صورت کامل انجام شود و نمادها با معیارهای مندرج در مقررات همگن شوند، امکان بررسی تغییر دامنه نوسان قیمت بر اساس شرایط آن بازار وجود دارد. اکنون به دلیل عدم اجرای کامل مقررات، تصمیم هیأت مدیره تعیین دامنه نوسان قیمت یکسان برای کلیه بازارها (به جز بازار پایه و توافقی) بود.

به گفته معصومی خانقاه، رصد شرایط بازار و صنایع در سازمان بورس به صورت مداوم در حال انجام است و افزایش دامنه نوسان قیمت سهام به بیشتر از ۶ درصد، طبق برنامه‌های اعلامی در اواخر و اوایل سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، امکان‌پذیر بوده و بر اساس شرایط مصوب و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما