شناسهٔ خبر: 67251675 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اعلام کرد:

فرصت یک ساله سایپا و ایران خودرو برای مجوز افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس از اعطای مهلت به ایران خودرو و سایپا تا تیر سال آینده برای دریافت مجوز افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها جهت خروج از زیان خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی اله جعفری در خصوص آخرین اقدامات سازمان بورس در زمینه افزایش سرمایه دو شرکت ایران خودرو و سایپا به سنا، گفت: پس از ارائه صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ دو خودروساز در ۴ سال متناوب از ۵ سال گذشته مشمول ماده ۱۴۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت بودند. هیات پذیرش شرکت بورس به دو شرکت تا پایان تیر سال ۱۴۰۳ فرصت داد که از شمولیت این ماده قانونی خارج شوند. وی افزود: این ۲ شرکت بزرگ جهت خروج از زیان از سران قوا درخواست کردند اجازه انجام تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه زودتر از پایان مهلت ۵ ساله به آنها داده شود تا از مزایای مالیاتی آن استفاده کنند.
 در جلسه هیات مدیره سازمان اعطای فرصت به دو خودروساز برای یک سال دیگر جهت خروج از زیان تصویب شد. جعفری ادامه داد: دو شرکت‌ ایران خودرو و سایپا تا تیر سال ۱۴۰۴ فرصت دارند تا از شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت خارج شوند و مشمول لغو پذیرش نباشند. انتهای پیام

نظر شما