شناسهٔ خبر: 67238349 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرصت برخورداری از برق رایگان برای کشاورزان اصفهانی فراهم شد

اصفهان- ایرنا- سخنگوی صنعت برق اصفهان گفت: بر اساس طرح ابلاغی به شرکت‌های توزیع برق استان و شهرستان، فرصت برخورداری از برق رایگان برای کشاورزان در صورت رعایت معیارهای مصرف بهینه فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

داوود قاسمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشاورزانی که در طرح تشویقی مدیریت مصرف بخش کشاورزی مشارکت کنند و موتور چاه آب خود را به مدت پنج ساعت از ۱۳ تا ۱۸ قطع کنند از ۱۹ ساعت برق رایگان در طول شبانه‌روز بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: این طرح تا ۱۵ شهریور سال جاری ادامه خواهد داشت و مشارکت کشاورزان در آن علاوه بر بهره‌مندی از مزایای تشویقی، امکان گذر موفق از پیک بار مصرف را بدون اعمال خاموشی های اضطراری در سایر بخش ها به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش ایرنا، شرکت برق منطقه‌ای اصفهان مُتولی تامین و توزیع برق استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری است.

استان اصفهان با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی باقابلیت کشاورزی که معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور است و همچنین شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد به‌گونه‌ای که در مناطق گرم و خشک استان خرما، انار و پسته، در مناطق سرد و کوهستانی بادام و گردو، و در مناطق معتدل و سرد انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار کشت می‌شود.

مجموع اراضی زراعی قابل‌کشت استان حدود ۴۸۵ هزار هکتار است که در سال‌های نرمال از حیث بارش حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد.

نظر شما