شناسهٔ خبر: 67238298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

در مصاحبه با روح اله کابلی رئیس اداره رفاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان؛

تسهیلات اعطایی به دانشجویان در دولت سیزدهم تشریح شد

روح اله کابلی مسئول اداره رفاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مصاحبه با مفدا زنجان از تسهیلات اعطایی به دانشجویان در دولت سیزدهم گزارشی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا زنجان، روح اله کابلی مسئول اداره رفاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مصاحبه با مفدا زنجان از تسهیلات اعطایی به دانشجویان در دولت سیزدهم گزارشی ارائه کرد.

کابلی ضمن گرامیداشت شهدای راه خدمت، از تسهیلات اعطایی اداره رفاه دانشجویی زنجان در مدت سه سال گذشته به دانشجویان این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

وی اظهار کرد: معمولا همه ساله از آغاز نیمسال اول سال تحصیلی به محض ابلاغ اعتبارات لازم از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، فرایند ثبت نام از دانشجویان برای دریافت وام های دانشجویی شروع می شود و پرونده ها و درخواست های ثبت نام کنندگان بررسی شده و اسامی واجدین شرایط جهت دریافت وام به صندوق رفاه دانشجویی ارسال می شود.

کابلی از دانشجویان متقاضی تسهیلات دانشجویی خواست قبل از اقدام به ثبت نام نسبت به ارائه مدارک لازم از قبیل سپردن تعهد نامه محضری بازپرداخت تسهیلات ،حکم کارگزینی ضامن و شماره حساب شخصی نزد بانک تجارت اقدام نمایند تا در فرآیند ثبت نام و بررسی پرونده مشکلی برایشان پیش نیاید چون به پرونده های دارای نقص مدارک ترتیب اثر داده نمی شود.

روح اله کابلی درخصوص وام تحصیلی گفت: در نیمسال اول و دوم سال تحصیلی درصورت ابلاغ اعتبارات لازم در دو نوبت وام تحصیلی ثبت نام بعمل آمده و به واجدین شرایط وام تحصیلی اعطا می گردد. وی خاطرنشان کرد که از سال ۱۴۰۰ اعطای وام مسکن متوقف شده است.

وی درادامه افزود: مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته به مدت حداکثر ۴ نیمسال می توانند از وام تحصیلی استفاده نمایند . همچنین طبق اعلام این مسئول مدت زمان استفاده از این وام ها برای کارشناسی پیوسته هشت نیمسال وبرای دکتری حداکثر ۱۴نیمسال بوده و نیمسال های استفاده نشده قابل ذخیره نیست.

کابلی گفت :از مهرماه ۱۴۰۰ ( سال اول فعالیت دولت سیزدهم) تا خرداد ۱۴۰۳ در مجموع به ۵۸۶۸ نفر وام تحصیلی وبه ۱۴۶۸ نفر وام ضروری عادی پرداخت شده است.

مسئول اداره رفاه دانشجویی در ادامه گزارش خود از پرداخت ۲۹ فقره وام ودیعه مسکن عادی و ۳۱ فقره ودیعه مسکن تکمیلی خبر داده و افزود: پرداخت وام ودیعه مسکن عادی و مقاطع تکمیلی درصورت وجود متقاضی واجد شرایط بدون محدودیت تا شهریور ادامه خواهد داشت و مهر ماه تقویم جدید تسهیلات آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: در این مدت به ۹۱ نفر وام ازدواج دانشجویی، ۸۴ نفر وام عتبات و ۱۸۹ فقره وام ضروری دستیاری اعطا شده است. همچنین دراین بازه زمانی ۲۶۸ نفر از دانشجویان شهریه پرداز از وام شهریه برخوردار شده اند. وام شهریه تنها وامی است که در اختیار دانشجویان شهریه پرداز قرا می گیرد.

بنا به اظهار این مسئول ۳۹ نفر از دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی بنا به درخواست و ارائه مدارک لازم از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شده اند وتعداد متقاضیان دستیاری و دکترای تخصصی که مراحل ثبت نام نهایی را طی کرده و از بیمه درمانی تکمیلی برخوردار شده اند در مجموع ۴۲ نفر بوده است. برخی از متقاضیان مدارک لازم را ارائه نکردند.

وی خاطر نشان نمود که ثبت نام بیمه تامین اجتماعی از مقاطع دستیاری و دکترای تخصصی در صورت وجود متقاضی و ارائه مدارک لازم تا شهریور ادامه دارد. دانشجویان دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی جهت برخورداری ازبیمه تامین اجتماعی می توانند شخصا بدون مراجعه به اداره رفاه به آدرس زیر مراجعه واقدام لازم راجهت پوشش بیمه تامین اجتماعی خود انجام دهند. https://students.tamin.ir

نظر شما