شناسهٔ خبر: 67237670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: افزایش سرعت وزش باد با احتمال خسارت از امروز(دوشنبه) تا روزهای پایانی هفته جاری به عنوان پدیده جوی غالب استان برای ساعاتی از روز پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: برای بیشتر مناطق استان خراسان رضوی وزش باد شدید قابل پیش‌بینی است که در برخی از نقاط، این پدیده جوی همراه با با گرد و خاک، کاهش میدان دید و همچنین کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: از این رو احتمال بروز خسارت به دلیل افزایش سرعت وزش باد در سطح استان خراسان رضوی وجود خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین برای روزهای پایانی هفته، بارش رگباری باران و در برخی از نقاط همراه با رعد و برق قابل پیش بینی است.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته قوچان با کمینه دمای ۱۳ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای ۴۰ درجه به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق خراسان رضوی بوده‌اند و در همین مدت در کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۲۲ تا ۳۵ درجه به ثبت رسیده است.

آهنگرزاده افزود: در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از داورزن با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت گزارش شد، همچنین میزان باران پراکنده در برخی از نقاط استان و شهر مشهد رخ داد که در بیشترین میزان آن از فریمان با یک دهم میلیمتر به ثبت رسید.

نظر شما