شناسهٔ خبر: 67236004 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ذبح گوسفند و توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان شهرستان سرباز

در اولین روز عید قربان ۴ رأس گوسفندبه نیت قربانی ذبح و گوشت قربانی بین نیازمندان ۴ روستای بخش‌های تابعه شهرستان سرباز استان توزیع شد.

صاحب‌خبر -

روابط عمومی جمعیت مردم نهاد یاریگران زندگی نوین مکران، به مناسبت عید سعید قربان و حمایت خیرین موسسه بانوان نسیم بخشش،  در اولین روز عید قربان ۴ رأس گوسفند با اعتباری بالغ بر ۳۰۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال خریداری، به نیت قربانی ذبح و گوشت قربانی بین نیازمندان ۴ روستای بخش‌های تابعه (روستاهای: پندک بخش مرکزی، پیر توابع بخش نسکند، اشکستگ بخش مینان و ظاهر آباد کیشکور) شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان توزیع گردید.

هارون کمال زئی مدیرعامل جمعیت مردم نهاد یاریگران زندگی نوین مکران ضمن تشکر از حمایت خیرین نیک اندیش بانوان نسیم بخشش افزود: قربانی کردن نمادی از قطع دلبستگی و وابستگی‌ها و جلوه‌ای از ایثار مال و جان در راه محبوب واقعی و رضای خدا است.

وی با اشاره به تاثیر قربانی کردن در آمادگی روحی برای دوری از هرگونه منفعت طلبی و زیاده خواهی، تصریح کرد: تاکید شده که گوشت قربانی برای فقرا، مستمندان، نیازمندان و همسایگان مصرف شود که در حقیقت این قربانی یک نوع رسیدگی به نیازمندان و تقویت روحیه نوعی دوستی است.

مدیر عامل جمعیت مردم نهاد یاریگران زندگی نوین مکران در شهرستان سرباز ادامه داد: آنچه که از قربانی کردن و رسیدن به مقام قرب الهی به وسیله ذبح گوسفند، لحاظ شده است، قطع علقه‌های روحی و مالی است که باعث تقوای قلب و طهارت نفس می‌شود.

کمال زئی بیان کرد: جمعیت مردم نهاد یاریگران زندگی نوین مکران در شهرستان سرباز امسال طرحی با عنوان «قربانی مشارکتی و نیابتی» را به مناسبت عید قربان اجرایی کرد.

وی افزود: در این طرح خیرین موسسه بانوان نسیم بخشش با حمایت مالی خود مشارکت کردند.

مرحبا به شما نیکوکاران که بذل مال شما و اهدای گوسفند قربانی برای نیازمندان، بوی خوش غذا را در خانه بیوه زنان و یتیمان پیچاند، تا بینوایان هم بتوانند چند نوبت طعم خوش غذای مقوی را بچشند.

طرح قربانی تا روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳،۳,۳۰ ادامه دارد نیک اندیشان می‌توانند در این دو روز باقی مانده در طرح شرکت نمایند تا انجمن به نیابت از آنها سنت قربانی را انجام دهد.

نظر شما