شناسهٔ خبر: 67235663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ادعای عجیب قاضی زاده هاشمی خطاب به پزشکیان: مشکل بورس را در کمتر از ۳ روز حل می کنم /نهضت جاده‌سازی در دولت احمدی نژاد را فراموش کردید؟

قاضی زاده هاشمی که در انتخابات ۱۴۰۰ مدعی شده بود مشکل بورس را ۳ روزه حل می کند، سه سال بعد از آن روزها مدعی شد مشکل بورس را کمتر از ۳ روز حل می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از وقت استراحت نیم ساعته که به ۶ کاندیدا داده شد، دور جدید مناظره اول آغاز شد.

پیش از شروع دور سوم مناظره انتخاباتی سوالات کارشناسان و نخبگان به شرح زیر پرسیده شد:

مصباحی مقدم: یکی از مشکلات جامعه ما تورم مزمن در نرخ بالاست؛ ۶ سال است تورم ۴۰ درصد و بالاتر داریم. شما با این تورم مزمن چگونه می خواهید برخورد کنید؟

طهماسب مظاهری: ریشه اصلی رشد نقدینگی تحمیل دولت به بانکهاست.در صورتی که مردم شما را انتخاب کنند چه برنامه ای برای کنترل و مهار کسری بودجه و مهار تورم در حدودی که در برنامه هفتم پیش بینی شده دارید؟

محمدجواد ایروانی: برای تنظیم نقدینگی به تولید چه برنامه‌ای دارید؟

پیمان قربانی: (با اشاره به ناترازی بانکها با توجه به سیاستها و تکالیفی که به آنها محول شده است)؛ برنامه شما با توجه به تاکید برنامه هفتم بر کاهش ناترازی بانکها، برای اصلاح نظام بانکی و احیای بانکهای ناتراز و حل و فصل بانکهایی که قابلیت احیا ندارند چیست؟

مهدی غضنفری: درباره افزایش نقدینگی گفته شده که موجب تورم می شود. در اقتصاد کلا پارامترها با هم بده بستان دارند و نمیشود فقط یک پارامتر را چسبید. شما چگونگی نقدینگی را مهار می کنید در حالی که نقدینگی که روغن چرخدنده های تولید است را تامین می‌کنید؟

محمدرضا پورابراهیمی: راهکارهای شما با فرض استقرار تحریم‌ها، برای ناترازی بودجه به عنوان اصلی ترین موضوع و مولفه اثر گذار بر شاخصهای اقتصادی کشور چیست؟

مرحله سوم از مناظره اول که محور آن مهار تورم بودم، آغاز شد.

قاضی زاده در ابتدای این گفتگو به اظهارات پزشکیان پاسخ داد.

اهم اظهارات قاضی زاده را بخوانید؛

*در ابتدا دو نکته ای را مطرح کنم، نکته اول درباره بورس که متاسفانه برخی طرفداران برخی کاندیداها در فضای مجازی روی مووضع بورس مانور می دهند.

*بورس ناشی از مفهوم انتظارات است، مردم در بورس آینده را می خرند باید دید در دوره دولت روحانی چه کسانی بورس را به خاک سیاه نشاندند تصمیماتی گرفتند و دیر اعلام کردند.آن موقع من نایب رئیس مجلس بودم نامه نوشتم. برای برخی افراد تشکیل پرونده شده است.

*اگر کار دست ما باشد سریعتر از ۳ روز می شود مشکل بورس را حل کرد براساس سیاست غلط بورس ریزش می کند.

*اینکه صحبت از مردم می‌کنیم باید بتوانیم اول از همه اعتماد را حفظ کنیم. نباید حس شود عده‌ای در پس پستوها از تصمیمات مطلع می‌شوند؛ بعضی کارشناسان خودشان در بورس بودند اسمشان را به شما بعد مناظره می‌دهم. شاید بشناسیدشان. اینها سهام خود را به موقع فروختند و مردم را دست تنها گذاشتند.

*درباره ترکیه، احتمالاً شما نهضت بزرگ جاده سازی در دولت آقای احمدی نژاد و کارهای خوب در دوره آقای رئیسی را یادتان رفته. ۶۰۰ هزار مسکن الان در حال ساخت است فقط. نه ۳۰۰ هزار تا!

*مگر می شود کل کارشناسی کشور را یکی کرد؟ درباره حوزه سلامت در دنیا دو مکتب است؛ برخی می گویند دولتی کن، قبلا هم بانک جهانی می گفت بده اقتصاد بازار. کدام را میخواهیم انتخاب کنیم؟ اینطور نیست که نظرات کارشناسی همه جا یکجور باشد.

*درباره تورم هم همه کارشناسان معتقدند می شود تک رقمی کرد. علم اقتصاد از معدود جاهایی که راهکار روشن دارد مساله تورم دارد. منتها اقتدار سیاسی میخواهد از جنس اقتدار سیاسی شهید رئیسی و نه از جنس دیگران یعنی سازش با سایرین! برخی می گویند اگر سازش درست شد مساله داخلی مان درست می شود! همه امورات را میخواهند وصل کنند به بیرون.

۲۷۲۷

نظر شما