شناسهٔ خبر: 67233309 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پلمب ۵۷۶۰ مرکز درمانی غیرمجاز در سال گذشته

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: در بازدید از مراکز درمانی ۹ هزار و ۵۴۹ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: در بازدید از مراکز درمانی ۹ هزار و ۵۴۹ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۵۷۶۰ مرکز غیرمجاز پلمب شدند.

سیدهاشم دریاباری در اجلاس معاونان درمان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تالار شهید سلیمانی وزارت بهداشت، گفت: با توجه به کیفیت بسیار نازل مراکز محدود جراحی نسبت به بیمارستان‌ها، اعتباربخشی این مراکز از این پس به صورت جدی انجام خواهد شد.

وی با بیان این که ۷۶ درصد بیمارستان‌های کشور درجه یک هستند، افزود: در اعتباربخشی مراکز جراحی محدود، این مراکز مانند بیمارستان‌ها به درجات یک تا چهار تقسیم بندی می‌شوند.

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت از آغاز دور ششم اعتباربخشی بیمارستان‌ها از ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۵۴ هزار  بازدید نظارتی از مراکز درمانی کشور انجام شد که از رشد ۱۵.۵ درصدی نسبت به قبل برخوردار است.

دریاباری اضافه کرد: در این بازدید‌ها ۹ هزار و ۵۴۹ مرکز متخلف به مراجع قانونی و قضایی معرفی شدند که نسبت به گذشته از رشد ۴۵.۶ درصدی برخوردار بود و ۵ هزار و ۷۶۰ مرکز غیرمجاز نیز تعطیل شدند که نسبت به گذشته از رشد ۴۲.۵۲ درصدی برخوردار است.

وی از افزایش تعداد بیمارستان‌های دارای مجوز گردشگری سلامت از ۱۳۰ به ۲۸۶ بیمارستان خبر داد و گفت: تاکنون ۵ دوره مقدماتی و پیشرفته آموزش مهارتی گردشگری سلامت برگزار شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما