شناسهٔ خبر: 67229975 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

۵۷۶۰ مرکز جراحی غیرمجاز تعطیل شد

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، از اعتباربخشی مراکز محدود جراحی برای نخستین‌بار خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیدهاشم دریاباری، در اجلاس معاونان درمان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تالار شهید سلیمانی وزارت بهداشت، گفت: با توجه به کیفیت بسیار نازل مراکز محدود جراحی نسبت به بیمارستان‌ها، اعتباربخشی این مراکز برای نخستین‌بار در دولت سیزدهم آغاز و از این پس به صورت جدی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۷۶ درصد بیمارستان‌های کشور درجه یک هستند، افزود: در اعتبار بخشی مراکز جراحی محدود، این مراکز مانند بیمارستان‌ها به درجات یک تا چهار تقسیم‌بندی می‌شوند.

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت از آغاز دور ششم اعتباربخشی بیمارستان‌ها از ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۵۴ هزار بازدید نظارتی از مراکز درمانی کشور انجام شد که از رشد ۱۵.۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ برخوردار بود.

دریاباری اضافه کرد: در این بازدیدها ۹ هزار و ۵۴۹ مرکز متخلف به مراجع قانونی و قضائی معرفی شدند که نسبت به گذشته از رشد ۴۵.۶ درصدی برخوردار بود و ۵ هزار و ۷۶۰ مرکز جراحی محدودِ غیرمجاز نیز تعطیل شدند که نسبت به گذشته از رشد ۴۲.۵۲ درصدی برخوردار است.

وی از افزایش تعداد بیمارستان‌های دارای مجوز گردشگری سلامت از ۱۳۰ به ۲۸۶ بیمارستان خبر داد و گفت: تاکنون ۵ دوره مقدماتی و پیشرفته آموزش مهارتی گردشگری سلامت برگزار شده است.

نظر شما