شناسهٔ خبر: 67231859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ابتکار نیشابوری ها ؛ بازی جدید «مار و پله» | اتوبوس سواری با اتوبوس آبی

آخرین روزهای بهار با آغار هفته صرفه‌جویی در مصرف آب همراه است؛ از ۲۶ خرداد تا اول تیر. نهادها و انجمن‌ها هم به همین بهانه ویژه‌برنامه‌هایی را در نظر می‌گیرند تا بار دیگر ریزه‌کاری‌های مصرف بهینه آب را یادآوری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری ‌آنلاین ایده جالب و متفاوتی در این هفته برای اهالی نیشابور به اجرا درآمده ‌است. اتوبوس آبی از سوی شرکت آب و فاضلاب تبصره دو نیشابور در خیابان‌های شهر حرکت می‌کند و با اجرای برنامه‌های متنوع، میزبان افرادی است که برای طی کردن مسیر رفت و برگشت از آرامگاه خیام تا آرامگاه عطار این اتوبوس را انتخاب کرده‌اند.
اتوبوس آبی، یک دستگاه اتوبوس رو باز متعلق به شهرداری نیشابور است که از سوی اداره آبفا بر روی بدنه آن بنرهایی مبتنی بر مصرف بهینه آب در منزل، نصب شده و شهروندان در طول مسیر با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، نمایش طنز و طرح پرسش‌هایی درباره مصرف بهینه آب، با راهکارهای مصرف صحیح آب آشنا می‌شوند. اتوبوس آبی بیشتر از همه برای کودکان جذاب بوده‌است و این‌طور که «جعفر تمیز» مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تبصره دو نیشابور گفته اتوبوس آبی در طول تابستان در نیشابور به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در صورت موافقت شهرداری نیشابور، اتوبوس آبی نیز به دیگر شهرهای خراسان رضوی اعزام خواهد شد.
بازی «آب و پله» طرح دیگری است که در هفته صرفه‌جویی در مصرف آب از سوی اداره آبفای نیشابور اجرا می‌شود. این بازی شبیه بازی «مار و پله» است و طوری برای کودکان طراحی شده که در صورت مصارف نادرست آب، مار بازی آنان را نیش می‌زند و مجبور می‌شوند به مراحل پایین بازی بروند.

بیشتر بخوانید:
این شهر ایران تابستان ندارد

نظر شما