شناسهٔ خبر: 67229740 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پیش‌بینی ‌وقوع‌ دمای بالای ۵۰ درجه در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: پیوستگی روزهای با دمای ۵۰ درجه و بالاتر در بیش از ۶ روز باعث خواهد شد که دمای حداقل در شب‌ها نیز بالا برود و باعث تجربه روزهای بسیار گرم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمد سبزه‌زاری، اظهار داشت: از امروز شاهد افزایش دما در بیشتر مناطق استان خوزستان خواهیم بود به گونه‌ای که تا روز جمعه احتمال وقوع دماهای بالای ۵۰ درجه در مرکز، غرب، جنوب غرب و شمال استان بسیار زیاد خواهد بود.

وی افزود: در این مدت به علت جریانات جنوبی و افزایش رطوبت، دمای مناطق جنوبی و ساحلی کمتر از ۵۰ خواهد بود، ولی با شمال غربی شدن جریانات از روز شنبه تا اواسط هفته آینده، شاهد وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر در بیشتر مناطق استان خوزستان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان، گفت: پیوستگی روزهای با دمای ۵۰ درجه و بالاتر در بیش از شش روز، باعث خواهد شد که دمای حداقل در شب‌ها نیز بالا برود و باعث تجربه روزهای بسیار گرم در استان خوزستان شود.

سبزه‌زاری بیان کرد: این شرایط در صورت وقوع، از جنبه توالی روزهای با دمای بالای ۵۰ درجه، در ۱۰ سال گذشته رکوردار خواهد بود.

وی با تاکید به لزوم کاهش مصرف برق توسط شهروندان خوزستانی در روزهای آینده، گفت: هر چند با تعطیلی روز دوشنبه و قرار گرفتن دو روز بین تعطیلی و پس از آن هم پنجشنبه و جمعه، تا حدودی موجب مدیریت بار شبکه برق خواهد شد، اما توالی رخ دادن روزهای با دمای ۵۰ درجه و بالاتر در حدود یک هفته در خوزستان، شرایط پیچیده‌ای ایجاد خواهد کرد، بنابراین به علت فشار مضاعف به شبکه توزیع برق و برای جلوگیری از قطع ناگهانی برق، توصیه به رعایت الگوی مصرف برق می‌شود.

نظر شما