شناسهٔ خبر: 67228939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایلام:

بهره برداری از ۶ باب کتابخانه عمومی در ۳ سال گذشته

خبرگزاری صدا و سیما

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام از افتتاح ۶ باب کتابخانه عمومی در نقاط شهری و روستایی این استان در سه سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

بهره برداری از ۶ باب کتابخانه عمومی در ۳ سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سیمه حیدری اظهار کرد: از آغاز کار دولت سیزدهم تا کنون، اقدامات قابل توجهی در حوزه زیرساخت‌ها و برنامه‌های فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوان انجام شده است.
وی با بیان این که در دولت سیزدهم ۱۳۹۸ مترمربع به زیربنای فضای کتابخانه‌های عمومی استان با اعتبار بیش از ۶۵ میلیارد ریال افزوده شده است، تشریح کرد: در این مدت ۶ باب کتابخانه عمومی از محل اعتبارات تملک و دارایی سرمایه‌ای استان و بنیاد علوی و برکت به بهره برداری رسیده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام افزود: کتابخانه‌های عمومی اندیشه شهر ارکواز شهرستان ملکشاهی، حضرت ولیعصر (عج) شهرک توحید شهرستان هلیلان، شهید علی غیوری زاده شهرک اسلامیه شهرستان مهران، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهر ایلام شهرستان ایلام، برکت شهدای وارگه روستای وارگه شهرستان چرداول و کتابخانه سیار قاصدک مهربانی در این دولت به بهره برداری رسید.
حیدری از تجهیز این تعداد کتابخانه عمومی با اعتباری بیش از ۱۶ میلیارد رالس از محل اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی، بنیاد علمی آموزشی قلم چی، بنیاد علوی خبر داد و گفت: همچنین در دولت سیزدهم ۲ طرح شهری و ۲ طرح روستایی با هدف برقراری عدالت فرهنگی در این استان کلنگ زنی شده است.
وی کتابخانه‌های عمومی روستایی زید بن حمزه (ع) روستای زرانگوش شهرستان بدره، روستای سرتنگ شهرستان سیروان، شهدای مهر شهرستان ملکشاهی و امام سجاد (ع) بخش صالح آباد شهرستان مهران را از جمله فضا‌های کتابخانه‌ای روستایی برشمرد که در دولت سیزدهم کلنگ زنی شده است.
۵۶ باب کتابخانه؛ شامل ۶ باب مشارکتی، یک کتابخانه سیار، ۱۴ کتابخانه روستایی و ۳۵ کتابخانه شهری در استان ایلام فعال است.

نظر شما