شناسهٔ خبر: 68090495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه: حرکت‌های مردمی خوبی برای برپایی موکب‌های اربعین شکل گرفته است

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت که حرکت‌های مردمی خوبی برای برپایی موکب‌های اربعین در طول مسیر عتبات عالیات شکل گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در نشست ائمه جمعه استان کرمانشاه با حضور استاندار افزود: اربعین به یک شعار اعتقادی مهم تبدیل شده و پرچمی که توسط مردم با اعتقاد افراشته می‌شود، زمینه ساز یک حرکت جهانی است.

وی همچنین گفت: خدمت به زائران در استان کرمانشاه یک رویه مردمی در طول تاریخ بوده است و حتی در گذشته به پیشواز زائرین می‌رفتند؛ امسال شاهد یک انسجام خوب در استان هستیم و حرکت‌های مردمی خوبی برای برپایی موکب‌ها در طول مسیر شکل گرفته است.

همچنین استاندار کرمانشاه در این جلسه گفت: راهپیمایی عظیم اربعین را نمی‌توان تنها یک مسئله زیارتی دید؛ این حرکت فرهنگی تمدن ساز پدیده‌ای است که باید در سطحی بالاتر به آن نگاه شود و آثار و برکات بسیاری برای سطوح مختلف جامعه دارد.

امام جمعه کرمانشاه: حرکت‌های مردمی خوبی برای برپایی موکب‌های اربعین شکل گرفته است

محمد طیب صحرایی در ادامه به مزیت های مرز خسروی در استان کرمانشاه به عنوان یکی از راه‌های اصلی تشرف به عتبات عالیات با سابقه دیرینه‌ اشاره و اظهار کرد: خسروی با داشتن مسیر نزدیک به کربلا و قابلیت تشرف به سامرا و کاظمین امکان یک زیارت مفصل برای زائران را فراهم آورده است.

استاندار کرمانشاه گفت که رسیدگی به زیرساخت های خسروی طی سال‌های گذشته باعث استقبال و افزایش زائران این مرز شده است.

صحرایی با تاکید بر توسعه و تقویت زیرساخت های کرمانشاه از جمله در بخش های فرودگاهی، جاده و راه‌آهن افزود: سال گذشته حدود ۳۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان ترمیم شد و نقاط حادثه خیز از ۱۹ به ۶ مورد کاهش یافت که تا آخر سال به صفر خواهد رسید.

وی اظهار کرد: همچنین راه‌آهن کرمانشاه - خسروی به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های حمل مسافر و زائر از ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار بهره مند شد.

به گزارش ایرنا در ادامه این نشست در خصوص مسائل مرتبط با راهپیمایی اربعین و آماده‌سازی استان برای پذیرایی از زائران بحث و تبادل نظر شد.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

نظر شما