شناسهٔ خبر: 63554560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عضویت بیش از ۳۵ هزار نفر در کتابخانه‌های استان ایلام

خبرگزاری صدا و سیما

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، گفت: ۳۵ هزار و ۳۰۹ نفر، عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سمیه حیدری با بیان اینکه منابع موجود در کتابخانه‌ های عمومی استان در دولت سیزدهم بیش از ۱۲۸ هزار جلد افزایش یافته است، اظهار داشت: ۳۵ هزار و ۳۰۹ نفر عضویت بیش از ۳۵هزار نفر در کتابخانه‌های ایلامعضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند.
 
وی افزود: تا قبل از دولت سیزدهم مجموع کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی در این استان حدود ۵۳۷ هزار جلد بوده که اکنون به بیش از ۶۶۵ هزار جلد افزایش یافته است.
 
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، تعداد اعضا فعال کتابخانه‌های عمومی این استان را ۳۵ هزار و ۳۰۹ نفر عنوان کرد و یادآور شد: عمده اعضا به تعداد ۲۱ هزار و ۶۰ نفر زن و مابقی به تعداد ۱۴ هزار و ۲۴۹نفر مرد هستند.
 
به گفته وی، این اعضا طی یکسال گذشته در مجموع ۲۷۰ هزار و ۷۵۹ جلد کتاب از کتابخانه‌های این نهاد به امانت برده اند.
 
حیدری با ذکر اینکه از مجموع اعضا کتابخانه‌های عمومی ایلام قشر نوجوان بیشترین تعداد را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: مابقی اعضا شامل ۱۰ هزار و ۷۰۸ نفر از قشر جوان، ۶ هزار و ۸۴۹ نفر قشر کودک و کمترین به تعداد چهار هزار و ۶۸۹ نفر قشر بزرگسالان هستند.
 
گفتنی است در حال حاضر ۵۰ کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی با حدود ۳۵ هزار عضو زن و مرد در استان ایلام فعالیت دارند.

نظر شما