شناسهٔ خبر: 67227499 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تعهد اشتغال خانگی در خراسان رضوی ۸ هزار نفر است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعهد اشتغال امسال حوزه خانگی در این استان نزدیک به هشت هزار نفر است که ۱۵ درصد آن به دانش‌آموختگان دانشگاهی تعلق دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، محمد امین بابایی اظهار کرد: سهمیه سال ۱۴۰۳ خراسان رضوی در حوزه تسهیلات مشاعل خانگی هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: پارسال سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی خراسان رضوی ۲۳۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بود که ۱۸۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال معادل ۷۸ درصد از این سهمیه پرداخت شد.

وی گفت: پارسال هفت هزار و ۹۷۲ مورد مجوز اشتغال ایجادی در حوزه مشاغل خانگی معادل ۱۴ هزار و ۱۸۷ نفر در استان صادر شد، همچنین هفت هزار و ۹۷۲ نفر نیز از محل صدور مجوزهای کسب و کار به جمع شاغلان استان پیوستند.

بابایی ادامه داد: امسال ۳۰ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی به طرح های معرفی شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی اختصاص یافته است که این ۲ نهاد براساس شیوه نامه تا پایان آبان‌ماه موظف هستند تا ۷۰ درصد از منابع تخصیصی خود را جذب کنند در غیر این صورت برگشت داده می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: با تلاش دبیرخانه کارگروه اشتغال و تعامل دستگاه‌های اجرایی نرخ بیکاری استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل تر از آن با ۱.۸ دهم واحد کاهش به ۶.۳ دهم درصد رسید.

نظر شما