شناسهٔ خبر: 67227433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عید قربان یادگار یک امتحان الهی است

امام‌ جمعه خرم‌آباد با اشاره به روز عید قربان، گفت: انسان باید در مسیر زندگی به‌گونه‌ای عمل کند که در آزمون‌های الهی پیروز باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، نماز عید قربان صبح امروز در شهرها و روستاهای لرستان اقامه شد و بار دیگر نوای التجا از صحن و گلدسته‌های مساجد با اشک‌های مضطر به میقات دعا رفت.

نماز عید قربان در شهر خرم‌آباد را حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، در مصلای الغدیر اقامه کرد. قرائت دعای ندبه از دیگر آیین‌های این روز بود که با حضور باشکوه مردم برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز عید قربان در خرم‌آباد، اظهار داشت: عید قربان  روز موفقیت و‌ پیروزی حضرت ابراهیم است و وی در این روز مأمور می‌شود که در راه خدا فرزند خود را  ذبح کند و او در این  آزمون بزرگ درخشید.

امام‌ جمعه خرم‌آباد، عنوان کرد: قرآن خطاب به حضرت ابراهیم می‌‌فرماید که چون  در این آزمون پیروز شدی ما یک قربانی را به تو هدیه می‌کنیم که این قربانی را ذبح کنی.

وی بیان کرد: عمر همراه با آزمون، دشواری‌ها و سختی‌ها است، انسان باید در این مسیر با سختی‌ها مبارز کند و به‌گونه‌ای عمل کند که در آزمون‌ها پیروز باشد.

شاهرخی با اشاره به فراررسیدن عید غدیر خم، گفت: عموم مردم، مواکب و ادارات لرستان پای‌کار آمده‌اند تا یک مراسم به‌یادماندنی را برگزار کنند.

امام‌ جمعه خرم‌آباد با بیان سالگرد شهادت روحانی انقلابی، حجت‌الاسلام سید شکرالله طاهری، اعلام کرد: سالگرد این روحانی مبارز و پارسا ساعت 9 صبح چهارشنبه در سالن ارشاد خرم‌آباد برگزار می‌شود.

شاهرخی تأکید کرد: مشارکت حداکثری واجدین شرایط در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری امنیت‌آور، اقتدارآفرین و سپری محکم برای دشمن در مقابل بدخواهان ملت و نظام است.

وی بیان کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات هشتم تیرماه پایه‌های نظام اسلامی را مستحکم می‌کند و به رئیس‌ جمهور منتخب این فرصت را می‌دهد تا بتواند از ظرفیت‌های داخلی استفاده کند. 

امام‌ جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: حضور حداکثری در انتخابات این فرصت را به رئیس‌ جمهور می‌دهد که پیشرفت، عدالت، اخلاق و معنویت را برای کشور به‌بار بیاورد و وظایف اصلی خودش را  انجام دهد.

شاهرخی، شرکت در انتخابات را یک عبادت اجتماعی دانست و عنوان کرد: اصلاح امور مسلمین یک واجب است و مردم باید در انتخابات نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام/645/

نظر شما