شناسهٔ خبر: 67381176 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان:

۱۸۰۰ خانواده کاشانی واجد شرایط مسکن در طرح جوانی جمعیت هستند

جلال جلیلی

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: خانواده‌های واجد شرایط مسکن در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که از این شهرستان در سایت ثبت نام کرده‌اند به ۱۸۰۰ نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

مجتبی آراسته در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جانمایی ۱۷۰ قطعه زمین برای خانواده‌هایی که بیشتر از سه فرزند دارند، در شهرک قطب راوندی تحت پلاک‌های ۴۴۶۳ و ۴۲۵۲ و ۳۹۱۳ فرعی از یک اصلی انجام شده که قرعه‌کشی واگذاری ۸۴ قطعه زمین به واجدان شرایط با حضور استاندار اصفهان انجام شد.

وی افزود: پیگیری‌های لازم برای الحاق زمین به محدوده شهری کاشان انجام شده است که پس از تعیین تکلیف این اراضی و کسب مجوز از کمیسیون تبصره پنج، برای بقیه متقاضیان مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این زمین‌ها جانمایی خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان تصریح کرد: مطابق با آیین‌نامه ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خانواده‌هایی که بعد از ۲۴ مهر ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده باشند، با کسب شرایط می‌توانند از زمین یا واحد مسکونی بهره‌مند شوند.

آراسته گفت: طرح اقدام ملی مسکن در شهر کاشان طی سه مرحله اجرا می‌شود که فاز اول آن، ساخت ۱۷۰۰ واحد در هفت هکتار است و فاز دوم نیز ساخت سه هزار واحد در ۴۰ هکتار است.

وی افزود: فاز سوم نیز الحاق زمینی به وسعت ۱۹۶ هکتار است که با کسب مجوز از ماده تبصره پنج نیاز شهر کاشان را به زمین تأمین می‌کند. ضمن اینکه شهرک صنعت شهر در زمینی به وسعت ۸۰۰ هکتار در کنار شهر کاشان ایجاد می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان، تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن با ثبت نام ۲۹ هزار نفر از شهروندان در شهرستان کاشان آغاز شد که شرایط بیش از ۱۱ هزار نفر از متقاضیان تأیید نهایی شده‌ است.

آراسته اظهار کرد: زمین برای اجرای طرح ملی مسکن در شهرهای برزک، جوشقان، چوگان و کامو، قمصر، مشکات و نیاسر تأمین شده است.

انتهای پیام

نظر شما