شناسهٔ خبر: 67227104 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان کردستان تشکیل شد

رئیس کل دادگستری استان کردستان از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در شعب دادسرا و محاکم استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان-جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، بازرس کل استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، رئیس دفتر شورای نگهبان در استان، فرماندار سنندج و جمعی از مدیران در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان کردستان برگزار شد.

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تبریک دهه ولایت و اعیاد سعید قربان و غدیر، اظهار کرد: بر اساس فرمایش رهبر انقلاب انتخابات پیش رو باید حماسه‌ای باشد که تکمیل کننده بدرقه باشکوه شهید جمهور و شهدای خدمت باشد.

وی بر لزوم آشنایی دست اندرکاران انتخابات با مواد قانون انتخابات تاکید کرد و افزود: شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان تشکیل شده و با این دسته از جرایم و تخلفات بصورت قاطع برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: امنیت روانی مردم مورد تاکید دستگاه قضایی است و در این راستا باید فضای مجازی بصورت مستمر رصد و پایش شود و ضروری است تا دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان و ضابطین انتظامی با هنجارشکنان و مخلین امنیت روانی و افرادی که اقدام به تخریب کاندیدا‌ها و یا دستاورد‌های نظام می‌کنند بصورت قاطع برخورد نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بازرس کل استان کردستان را مکلف کرد تا ضمن نظارت دقیق و مستمر در ایام انتخابات با هر گونه استفاده از اموال دولتی و عمومی له یا علیه نامزد‌های انتخابات برخورد شود و تاکید کرد: مدیران کل ادارات اجرایی، فرمانداران، روسای ادارات استان و شهرستان‌ها و ائمه جمعه و جماعات به هیچ وجه حق ورود به جریان انتخابات له یا علیه کاندیدا‌ها را ندارند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ابراز امیدواری کرد با حضور پرشور مردم در انتخابات، اقتدار نظام جمهوری اسلامی یکبار دیگر به جهانیان ثابت شود.

در این جلسه اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما