شناسهٔ خبر: 67225983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماز عید قربان در مصلی خاتم‌الانبیا (ص) زنجان اقامه شد

نماز باشکوه عید سعید قربان به امامت نماینده ولی فقیه در استان زنجان و با حضور مردم مومن و خداجوی زنجان اقامه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، امروز _دوشنبه بیست‌وهشتم خرداد_ نماز با شکوه عید سعید قربان صبح امروز به امامت حجت‌الاسلام خاتمی امام جمعه زنجان و نماینده ولی فقیه در استان با حضور نمازگزاران در مصلای این شهر اقامه شد.

مردم مؤمن و خداجوی زنجان با حضور گسترده در نماز عید سعید قربان، نجوای «اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَة» سر دادند.

نماز عید سعید قربان، امروز در دیگر شهرها و روستاهای استان زنجان نیز اقامه شد و مردم در این عید که مظهر قربانی کردن نفس و اطاعت محض از دستورات الهی است، با حضور در نماز عید قربان از خدای خود طلب بخشش و آمرزش کردند.

حجت‌الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان در بخشی از خطبه‌های نماز عید قربان، اظهار کرد: عید قربان عید بندگی و اوج تسلیم در برابر مشیت پروردگار است و امیدواریم لذت عبادت و ایثار را به همه بچشاند.

وی افزود: ماه ذی الحجه ماه بزرگ و عظیمی و ماه ولایت و امامت و از جمله با فضلیت‌ترین ماه‌ها است که باید شاکر باشیم خداوند لذت معرفت و شناخت علی ابن ابیطالب (ع) را به ما ارزانی داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: هر انسانی که به خدا نزدیک شود، ابراهیم است و در مسیر رسیدن به قرب الهی اسماعیلی دارد که باید آن را قربانی کند.

وی تصریح کرد: عرفه به معنای شناخت و آگاهی است و این شناخت و آگاهی نصیب کسانی خواهد شد که هر روزشان عرفه باشد و توجه کامل به نیایش با معبود و معشوق خود داشته باشند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید قربان با اشاره به در پیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی از نامزدها ممکن است حرف‌هایی بزنند که اجرایی کردنشان عملی و حتی قانونی نیست که باید از این گونه شعارها پرهیز کرد.

امام جمعه زنجان افزود: هرکدام از نامزدهای ریاست جمهوری از فیلتر شورای نگهبان گذشته‌اند و حالا مردم باید پای صندوق اخذ رأی بیایند و از بین آن‌ها فرد اصلح را انتخاب کنند.

نظر شما