شناسهٔ خبر: 67225604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عید قربان نماد بندگی

کرمان - ایرنا - عید سعید قربان نماد اطاعت و بندگی به خواست خداوند و قربانی کردن نفس است که مسلمانان از جمله مردم کرمان هر سال این عید را همراه با مناسک ویژه این مناسبت جشن می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عید سعید قربان یادآور تعبد به درگاه معبود و غلبه انسان بر نفس خویش است که این عید در کرمان همراه با قرائت دعای ندبه از نخستین لحظات تابش خورشید در صبح روز دوشنبه آغاز شد.

اقامه نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان‌ و امام جمعه کرمان در محل مصلای بزرگ امام علی(ع) کرمان از دیگر برنامه های این روز در مرکز استان کرمان بوده است.

مردم کرمان با شرکت در نماز این روز، دعا و مناجات، قربانی کردن، توزیع نذورات و همچنین دستگیری از فقرا، این سنت گذشتگان را به جای می‌آورند.

قربانی کردن در این روز به نوعی مظهر آزادی از خواسته های نفسانی در برابر معشوق حقیقی و همچنین فعالیت عام المنفعه در کمک به هم نوعان است.

دهمین روز از ذی الحجه که حاجیان در سرزمین منا مناسک حج را به جا می آورند و قربانی می کنند، به عنوان یکی از روزهای مهم شمرده شده است.

مردم استان کرمان از صبح امروز ابتدا در نماز عید قربان شرکت کردند و سپس به ادای سایر مناسک این عید پرداختند که قربانی کردن گوسفند و دادن گوشت به مستمندان از جمله مهمترین آنهاست.

نظر شما