شناسهٔ خبر: 67225167 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

اشک تمساح بایدن برای مردم غزه

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت عید قربان به شرایط سخت مردم غزه اذعان کرد و مدعی شد که برای پایان دادن به جنگ تلاش می‌کند.

صاحب‌خبر -

​جو بایدن در بیانیه‌ای که به مناسبت عید قربان منتشر شده، گفت: «امسال عید قربان زمان دشواری برای بسیاری از مسلمانان در سراسر جهان است ... بسیاری از مردم بی‌گناه از جمله هزاران کودک جان خود را از دست داده‌اند. خانواده‌ها خانه خود را ترک کرده و ویرانی اجتماعات را دیده‌اند. درد آنها بسیار است». 

به گزارش تایمز اسرائیل، بایدن در ادامه مدعی شد: «هر کاری که از دستمان بر بیاید برای پایان دادن به جنگ انجام می‌دهیم و این شامل افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه، تلاش برای راه حل دو کشوری و آزادی اسرای اسرائیل است». بایدن در ادامه به پیشنهاد آتش‌بس سه مرحله‌ای اشاره کرد و آن را «بهترین راه برای پایان دادن به جنگ» دانست. 

اشک تمساح بایدن برای مردم غزه

ادعا‌های بایدن و همدردی با مردم غزه در حالی مطرح می‌شود که وی در طول بیش از ۸ ماه جنگ همواره یکی از مهم‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی بوده است. در آخرین مورد، کاخ سفید در ماه مه اعلام کرد که قصد دارد بیش از یک میلیارد دلار سلاح جدید به اسرائیل بفرستد. رسانه‌ها در آن زمان اعلام کردند که این بسته شامل ۷۰۰ میلیون دلار مهمات تانک، ۵۰۰ میلیون دلار خودرو‌های تاکتیکی و ۶۰ میلیون دلار گلوله خمپاره می‌شود.

طرح آتش‌بس سه مرحله‌ای بایدن نیز که طبق ادعای او یک «طرح اسرائیلی» بوده از سوی مقامات صهیونیست مورد انتقاد گرفته و سران صهیونیست تکرار کرده‌اند که به جنایات در غزه ادامه خواهند داد. برخی تحلیلگران می‌گویند بایدن در پس این طرح بیشتر به دنبال جمع‌آوری رای برای خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما