شناسهٔ خبر: 67292683 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تخریب مسجد بزرگی در هند به بهانه ساخت بدون مجوز

مقامات هندی در منطقه اکبرنگار شهر لاکنو در ایالت اوتار پرادش، یکی از بزرگترین مساجد این ایالت را به اتهام ساخت و ساز بدون مجوز تخریب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره مباشر، مقامات هندی در منطقه اکبرنگار شهر لاکنو در ایالت اوتار پرادش، یکی از بزرگترین مساجد این ایالت را به اتهام ساخت و ساز بدون مجوز تخریب کردند.

مقامات اوتار پرادش، بزرگترین ایالت هند، اعلام کردند که بیش از 1320 ساختمان غیرقانونی از جمله بناهای مذهبی در این منطقه به عنوان بخشی از پروژه نوسازی تخریب شدند.

مقامات اداره توسعه لاکنو روز چهارشنبه گفتند که کار تخریب آنچه آنها را سازه‌های «غیرقانونی» در ساحل رودخانه کوکریل خواندند تکمیل شده است.

آنها افزودند که حدود 1169 ملک مسکونی غیرقانونی و بیش از 100 ملک تجاری با استفاده از ماشین آلات سنگین از جمله بولدوزر تخریب شد.

به گزارش وب‌سایت‌های هندی مستقل، اقدامات مقامات اداره توسعه شهری لاکنو در روز سه‌شنبه برای تخریب ساختمان‌ها در اکبرنگار، منطقه‌ای با اکثریت مسلمان در پایتخت اوتار پرادش با مقاومت شدیدی مواجه شد.

بیشتر بخوانید:

این سایت‌ها افزودند: وقتی مقامات شهر برای تخریب به سمت مسجد حنظله یونس حرکت کردند، وضعیت به شدت بحرانی شد چرا که  این امر باعث اعتراض شدید ساکنان حاضر در محل شد.

گزارش رسانه‌های مستقل در روز پنجشنبه حاکی از آن است که درگیری نیز بین پلیس، مقامات شهری و جمعیت معترض درگرفت. 

تخریب مساجد و مدارس اسلامی

منابع در شهر لاکنو گفتند که کارزار تخریب شامل سه مسجد حنظله یونس، مدینه و محمدیه و همچنین سه مدرسه اهل سنت نورالاسلام، کاظم العلوم و فاطمة الزهراء می‌شود

این منابع افزودند: تخریب این اماکن اسلامی در حالی که دولت کنونی هند متهم به اعمال تبعیض علیه مسلمانان و تخریب اماکن دینی آنها است،  به کانونی برای اختلافات جدید بین مقامات هندی و مسلمانان این کشور تبدیل شده است. 

تخریب اماکن مختلف به بهانه ساخت و ساز غیر قانونی در بیش از 24 هکتار از اراضی ایالت اوتار پرادش از دسامبر سال گذشته تحت رهبری یوگی آدیتیانات، نخست وزیر این ایالت  و روحانی هندو آغاز شد که  به دلیل اظهارات ضد اسلامی خود شهرت دارد.

 

انتهای پیام

نظر شما