شناسهٔ خبر: 67224818 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام سالک تأکید کرد:

حج برائت؛ زمینه‌ساز تحریم جهانی رژیم صهیونیستی + صوت

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی باید از ظرفیت «حج برائت» برای آغاز شکل دادن به تحریم بین‌المللی اسرائیل و قطع روابط کشورهای اسلامی با این رژیم جعلی استفاده کرد، گفت: در این راستا باید هرگونه فعالیت شرکت‌های اسرائیلی در کشورهای اسلامی تحریم و سفارت‌خانه‌های رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی تعطیل شود.

صاحب‌خبر -

 حجت‌الاسلا‌م‌ والمسلمین احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز

رهبر معظم انقلاب در پیامی به مناسبت کنگره عظیم حج با اشاره به ابعاد مناسک پیچیده حج و جنایات رژیم بی‌رحم و روبه زوال رژیم صهیونیستی تأکید کردند: برائت از رژیم صهیونیست و حامیانش بخصوص آمریکا، امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین، در همه جای جهان ادامه یابد و به آحاد مردم تسری یابد.

در این راستا حجت‌الاسلا‌م‌ والمسلمین احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با ایکنا درباره اینکه با توجه به مسائل غزه و جنایات رژیم صهیونیستی مسئله برائت تا چه اندازه ظرفیت جهانی پیدا کرده است، گفت: موضوع برائت از مشرکین و دشمنان اسلام یک اصل قرآنی و دینی است. این نکته مهمی است که در سوره توبه به آن پرداخته شده است. 

بیشتر بخوانید: 

وی با تأکید بر اینکه برائت از دشمنان، یک اصل عقلی است، اظهار کرد: هر انسان عاقلی به وطر طبیعی و فطری از یک دشمن تا بن دندان مسلح که به فجیع‌ترین و وحشیانه‌ترین شکل دست به نسل‌کشی، جنایت‌ و کشتار کودکان، زنان و مردان می‌زند، متنفر و منزجر شده و از آن اعلام برائت می‌کند.

رژیم صهیونیستی؛ نماد وحشی‌گری و استکبار

حجت‌الاسلام و المسلمین سالک با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی مصداق بارز استکبار، وحشی‌گری و کودک‌کشی است، گفت: رژیم صهیونیستی قریب به 250 روز است که بمب‌های جی‌بی‌یو و انواع بمب‌های فسفری را بر سر مردم مظلوم مسلمان غزه می‌ریزد و سازمان‌های مدعی حقوق بشر و سازمان ملل سکوت اختیار کرده‌‌اند یا مواضع بی‌فایده می‌گیرند و اگر اعتراضی هم می‌کنند به حدی محتاطانه است که تأثیری ندارد.  

شکست شیشه حیات عمر غرب با نابودی اسرائیل

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: اگر امروز به اسرائیل حمله و این رژیم محو شود، در حقیقت شیشه حیات عمر استکبار آمریکا و انگلیس خبیث و دیگر همدستان آنها، شکسته خواهد شد. علت اصلی اینکه مقام معظم رهبری در اعلام برائت در حج امسال بر اسرائیل و غزه متمرکز شده‌‌اند، این است که مسئله نخست ما فلسطین، بیت‌المقدس و قبله اول مسلمین است و خواهد بود. 

وی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با کمک‌های مستقیم آمریکا، اروپا و سایر هم‌پیمانانش زنده است، گفت: جنایاتی که اسرائیل انجام می‌دهد با حمایت‌های آمریکا و دنیای استکبار است و اگر این حمایت‌ها قطع شود، اسرائیل نابود شده و همگی حامیان آن لطمه خواهند دید ولذا حفظ رژیم صهیونیستی برای آمریکا و نظام سلطه یک مسئله حیاتی و تردیدناپذیر است و به همین دلیل آنها همواره امنیت اسرائیل را خط قرمز خود اعلام می‌کنند.  

ظرفیت وسیع حج برای وحدت‌آفرینی

حجت‌الاسلام سالک در پاسخ به این سؤال که چه میزان حج زمینه افزایش فشار مردمی را بر دولت‌های اسلامی جهت قطع روابط و شریان‌های اقتصادی با اسرائیل فراهم می‌کند، گفت: کنگره جهانی حج برای رسیدگی به معضلات و مشکلات جهان اسلام است که علاوه بر جنبه عبادی دارای اهداف بزرگ سیاسی است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی باید از ظرفیت حج برای قطع روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی استفاده کرد و در این راستا باید هرگونه فعالیت شرکت‌های اسرائیلی در کشورهای اسلامی، اقلام و محصولات آنها تحریم شود. همچنین سفارت‌خانه‌ها،  کنسولگری‌های اسرائیل در کشورهای اسلامی و سایر مراکز وابسته به این رژیم نامشروع در جهان اسلام باید تعطیل شود و باید پای این مسائل ایستاد و استقامت کرد تا تحریم بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی آغاز شود چرا که این به نوعی تحریم آمریکا، انگلیس و دیگر همپیمانانش است. 

<div id="video-display-embed-code_3482183"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4221588/3482183?width=400&height=300"></script></div>

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ظرفیت وسیع حج برای وحدت‌آفرینی در جهان اسلام و جهانی کردن مسئله ضدیت با صهیونیسم گفت: پایه‌ها و بنیه‌های وحدت باید در کنگره بین‌المللی حج تقویت شود. این امر با ایجاد ارتباطات و تبادل تجربیات و امکانات انسانی حل و فصل می‌شود لذا باید مسلمانان جهان به این معنا توجه کنند و کلام رهبری در این جهت می‌تواند نقش‌آفرین باشد. 

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام

نظر شما